عراق به طرح سازش با رژیم صهیونیستی ملحق نخواهد شد

شنبه 29 آبان 1400 - 17:56:46
عراق به طرح سازش با رژیم صهیونیستی ملحق نخواهد شد

تهران- الکوثر: «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در اجلاس امنیت منطقه‌ای در بحرین تاکید کرد که الحاق بغداد به معاهده ابراهیم غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه خبری الاعلام العراقی اعلام کرد،‌ فواد حسین در جریان سخنرانی خود در اجلاس امنیت منطقه ای (‌گفت و گوی منامه) و در پاسخ به سوالی در مورد الحاق عراق به معاهده ابراهیم گفت که این امر در آینده ای کوتاه دشوار و تقریبا غیرممکن است و موانع زیادی در برابر آن وجود دارد.
توافق سازش بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با دلالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا در سپتامبر سال گذشته میلادی در واشنگتن امضا شد که به «توافق ابراهیم» موسوم شده است.

برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، سرمایه گذاری دوجانبه، امضای توافقنامه های دوجانبه در زمینه آموزش و پرورش، تجارت، گردشگری و امنیت از جمله مفاد توافقنامه سازش است.

 وزیر امور خارجه عراق با تاکید بر اینکه کشورش روابط خود را با همه طرف های منطقه برای دستیابی به ثبات، فعال کرده است، بار دیگر خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

وی با بیان اینکه تداوم همکاری های اطلاعاتی و امنیتی بین عراق و کشورهای جهان اولویت اصلی دولت این کشور است، گفت نقشه سیاسی جهانی اخیراً شاهد ظهور مجدد سازمان های افراطی است و خاورمیانه و شمال آفریقا ممکن است اولین مناطقی باشند که تحت تأثیر این چالش خطرناک قرار گیرند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: ایجاد پل های اعتماد و همکاری بین کشورهای جهان و اولویت دادن به زبان گفت و گو برای ایجاد محیطی امن و باثبات که تضمین کننده زندگی مناسب و دستیابی به نیازهای رفاه اقتصادی و اجتماعی که یک نیاز حیاتی و ضروری برای بسیار مهم است.

وی افزود: ما تلاش های بزرگ عراق در مقابله با تروریسم را که بدون آگاهی و انسجام ملی عراق محقق نمی شد و نیز تلاش های عظیم نیروهای امنیتی از هر نوع برای مقابله با تروریسم را یادآوری می کنیم. با وجود تلاش‌های فراوان برای شکست تروریسم، تداوم همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی عراق و کشورهای جهان از اولویت‌های اصلی دولت عراق و دولت‌های برادر و دوست است.

وی در کنفرانس منامه گفت: پیروزی بر تروریسم برای ما امکان دستیابی به اهداف مهم در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی را فراهم کرد، زیرا دولت عراق در جهت بازسازی شهرهای آزاد شده از دست داعش است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 29 آبان 1400 - 17:56:35