هشدار خطیب جمعه نجف درباره تفرقه بین احزاب شیعی

جمعه 28 آبان 1400 - 18:35:20
هشدار خطیب جمعه نجف درباره تفرقه بین احزاب شیعی

تهران- الکوثر: خطبه جمعه امروز نجف موضوعات متعددی را در برگرفت و «سید صدرالدین القبانجی» درباره موضوعاتی متنوع سخن گفت؛ از آسیب پذیری اسرائیل در برابر جبهه مقاومت تا تحولات مرتبط با انتخابات پارلمانی اخیر عراق.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین القبانجی خطیب جمعه نجف اشرف گفت که از طرح های ایجاد راه حل ملی برای خروج از بحران سیاسی استقبال می کند و همزمان درباره «تفرقه بیت شیعی» هشدار داد.

القبانجی افزود: اگر نتایج انتخابات قطعی شود، باید دولت اکثریت سیاسی را پذیرفت.

امام جمعه نجف اشرف از «طرح های ملی حل بحران عراق پیش از انسداد سیاسی که مرجعیت دینی درباره آن هشدار داده»، استقبال کرد.

اشاره القبانجی به اعتراض های اخیر درباره نتایج انتخابات 18 مهرماه 1400 و پیچیده شدن روند سیاسی عراق با طرح موضوع تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات و نیز شرط های دشوار برخی گروه های سیاسی برای رقبای خود در تشکیل ائتلاف های پارلمانی و دولت آینده است.

وی تاکید کرد: همه طرح ها مورد قبول است به شرطی که منجر به تفرقه و تجزیه بیت شیعی نشود زیرا تفرقه در بیت شیعه به معنای پایان عراق جدید و بازگشت دیکتاتوری و سلطه طلبی به آن است.

القبانجی توضیح داد: اگر کمیسیون انتخابات، نتایج را قطعی و دادگاه عالی، آن را تایید کند، باید نتایج را پذیرفت و دولت اکثریت سیاسی را قبول کرد.

خطیب جمعه نجف درباره تحولات منطقه نیز به شکل مصداقی و با اشاره به قضیه عامل اطلاعاتی در منزل «بنی گانتس» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفت: «این حادثه، اسرائیل را تکان و نشان داد که (اطلاعات) این رژیم، مکشوف و فاش شده و رژیم صهیونیستی رو به فروپاشی است.»

صدرالدین القبانجی از وضعیت مهاجران عراقی در «بلاروس» نیز سخن گفت و تصریح کرد: این مهاجران از آینده نامعلوم و تفاوت طبقاتی رنج می برند و اقلیم کردستان عراق باید در راستای رفاه مردم خود، تلاش و فرصت های زندگی عزتمندانه را برای آنها فراهم کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 28 آبان 1400 - 18:35:11

پربازدیدها