جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی ؛ از قدرت تا آسیب‌پذیری

پنج شنبه 27 آبان 1400 - 16:22:10
جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی ؛ از قدرت تا آسیب‌پذیری

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی از یک سو مدعی داشتن قدرت سایبری است و از سوی دیگر در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری زیادی دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پایگاه اینترنتی انگلیسی «میدل اِست آی» در گزارشی جدید افشا کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در داخل تمامی تلفن‌ها اعم از ثابت یا همراه که از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد نوار غزه می‌شود، دستگاه شنود کار می‌گذارد و هر کسی که از خطوط تلفن همراه یا ثابت استفاده کند، مکالماتش شنود خواهد شد. این پایگاه خبری به نقل از یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی بیان کرد، صدها نظامی اسرائیلی به طور شبانه‌روزی در حال شنود مکالمات فلسطینیان هستند.

این نخستین بار نیست که رسانه‌ها درباره جاسوسی سایبری رژیم صهیونیستی افشاگری می‌کنند. اساساً رژیم اسرائیل از جاسوسی سایبری به عنوان یک منبع قدرت و همچنین یک منبع اطلاعات و به خصوص منبع اخاذی سیاسی بهره می‌گیرد. 

جاسوسی سایبری برای اسرائیل یک مبنع قدرت است زیرا از این شیوه برای نشان دادن توانمندی اطلاعات و فنی خود بهره می‌گیرد. اسرائیل از نرم‌افزارهای جاسوسی برای ایجاد روابط نزدیک‌تر با کشورهای دیکتاتوری به خصوص کشورهای عربی استفاده می‌کند. در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «مارکر»نوشت: «اسرائیل دو نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در اختیار امارات قرار داده است، نرم‌افزار اول به «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و نرم‌افزار دوم به «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر و حاکم دبی فروخته شده است.»

جاسوسی سایبری برای اسرائیل یک منبع اطلاعات است زیرا از این شیوه برای گرفتن اطلاعات از دشمنان بهره می‌گیرد. این شیوه به خصوص در قبال گروه‌های مقاومت به کار گرفته می‌شود. اقدام سازمان اطلاعات اسرائیل در خصوص شنود مکالمات فلسطینی‌ها در این راستا قرار دارد. بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی انگلیسی «میدل اِست آی»، فعالان سیاسی که تهدیدی امنیتی برای رژیم صهیونیستی هستند وهمچنین عموم مردم مکالمات‌شان شنود می‌شود که هدف از شنود مکالمات آنان، یافتن نقاط ضعف در جامعه فلسطینی است.

جاسوسی سایبری منبع اخاذی اسرائیل از شخصیت‌های دیگر کشورها است. اخیراً گزارش‌هایی در خصوص استفاده اسرائیل از بدافزار جاسوسی پگاسوس منتشر شد که حتی از مقامات کشورهای غربی نیز جاسوسی کرد. این اقدام بیش از همه با هدف اخاذی سیاسی در موعد ضروری انجام می‌گیرد. 

موضوع دیگر این است که اسرائیل با وجود اینکه درباره توانمندی جاسوسی خود ادعای زیادی دارد در روزهای اخیر شاهد آسیب‌پذیری زیاد سایبری بود. گروه هکری «عصای موسی» (Moses_Staff) از جمله گروه‌هایی است که حملات سایبری علیه اسرائیل انجام می‌دهد. گروه هکری «عصای موسی» به تازگی از دستیابی به حجمی از فایل‌ها، تصاویر و نقشه‌های سه بعدی رژیم صهیونیستی و انتشار بخشی از اطلاعات حساس آن خبر داد. در پی این اتفاق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات این رژیم نوشت ، اسرائیل آمادگی مقابله با خطر حملات سایبری را ندارد. «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد، مهمترین تهدید فراروی اسرائیل در این مرحله، حول محور حملات سایبری علیه مؤسسات و تأسیسات اقتصادی و مدنی است. 

با توجه به این شرایط، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد سرمایه گذاری خصوصی در فناوری های سایبری این رژیم در سال جاری میلادی به ۶ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم سه برابر رقم قبلی در سال ۲۰۲۰ است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 آبان 1400 - 16:22:2