فروش دو نسخه از بدافزار جاسوسی پگاسوس به امارات توسط رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 26 آبان 1400 - 13:13:13
فروش دو نسخه از بدافزار جاسوسی پگاسوس به امارات توسط رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : یک روزنامه عبری در گزارشی فاش کرد، رژیم صهیونیستی دو بدافزار جاسوسی «پگاسوس» را به امارات فروخته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه «مارکر» رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل دو نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در اختیار امارات قرار داده است، نرم‌افزار اول به «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و نرم‌افزار دوم به «محمد بن راشد آل مکتوم» نخست‌وزیر و حاکم دبی فروخته شده است.

این درحالیست که قبلا خبر فروش یک بدافزارجاسوسی پگاسوس به مقامات امارات  که فروش آن  فقط با تایید کمیته ویژه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی صورت میگیرد اعلام شده بود.

روزنامه مارکردر خصوص انگیزه خرید دو نرم‌افزار از سوی امارات، دو احتمال را مطرح کرده است : اول این‌که در چارچوب سیاست داخلی و اختلافات بین هفت  شیخ نشین این کشور ، هر یک از دو رئیس دو امارت مهمتر، درخواست دو نرم‌افزار اختصاصی برای خود ارائه کردند و احتمال دوم که اخیراً شواهدی به آن اضافه شده است این است که حداقل یکی از این دو حاکم، درخواست استفاده از این سیستم را به دلایل شخصی بر خلاف شرایط استفاده اعلامی از سوی شرکت NSO که شرکت تولید کننده این نرم‌افزار است، طرح کرده باشد.

پیشتر، روزنامه گاردین اعلام کرده بود ، بن‌راشد حاکم دبی از پگاسوس علیه همسر سابقش «هیا بنت الحسین» خواهر«عبدالله دوم» شاه اردن و شنود تلفن‌های پنج تن از نزدیکانش طی درگیری‌های قضایی با او بر سرگرفتن حضانت دو فرزندشان استفاده کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 آبان 1400 - 13:13:4