برهم صالح مطرح کرد:

حل چالش‌های امنیتی عراق با همکاری منطقه‌ای

سه شنبه 25 آبان 1400 - 16:42:37
حل چالش‌های امنیتی عراق با همکاری منطقه‌ای

تهران- الکوثر: برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز سه شنبه تاکید کرد کشور پس از اختلافات به وجود آمده پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، با چالش جدیدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از میدل ایست نیوز، وی در سخنرانی خود در همایش صلح و امنیت در خاورمیانه که در دانشگاه امریکایی دهوک برگزار شد، گفت: خاورمیانه در مرحله انتقالی جدیدی قرار دارد و این یک تحول دائمی است اما این مرحله، یک نقطه محوری در منطقه است و محور آن تحولات، عراق است و آنچه در عراق رخ می‌دهد، پیامدهای بزرگی بر منطقه دارد.

صالح افزود: امیدواریم انتخابات با نتایجی قانونی به پایان برسد، عراق مشکلات بزرگی دارد که نمی توان از آن غفلت کرد؛ طی حدود 20 سال، 5 دولت در عراق بر سر کارآمده و آن طوری که عادت بسیاری از کشورهای منطقه است، دوره نخست وزیر یا رئیس جمهور با زندان یا اعدام به پایان نرسیده؛ و این از نکات مثبت مرحله جدید در عراق است.

رئیس جمهوری عراق تصریح کرد: عراق با چالش جدی جدیدی مواجه است، آیا می‌توانیم از آن عبور کنیم؟ مرحله آتی مرحله دستاوردهای بزرگ ملی است، ما مشکلاتی داریم که باید به آن ورود و به صورت ساختاری آنها را حل کرد از جمله مشکلات دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان.

وی اشاره کرد که عراق با چالش های امنیتی و افراط گرایی مواجه است که نمی توان آن را با اقدامات داخلی حل کرد بلکه به همکاری منطقه ای و ارتباط نیاز دارد، با وجود اینکه اختلافات در منطقه عمیق است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 25 آبان 1400 - 16:2:4

پربازدیدها