علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

یک شنبه 23 آبان 1400 - 12:26:50
علاوی، برای بایدن هم نامه نوشت

تهران- الکوثر: رئیس "ائتلاف الوطنیه" عراق پیامی در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا در خصوص تحولات اوضاع در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای،خواهان مداخله آمریکا برای ممانعت از وخامت اوضاع منطقه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نوشت: اختلالات جدی وجود دارد که امنیت و ثبات در منطقه و جهان را به طور کلی تهدید می‌کند و این مستلزم تحلیل فوری و عینی است و ما را به بررسی همه جانبه این شرایط فرا می‌خواند.

وی افزود: عراق اگرچه بخش کوچکی از چالش کنونی جهان را به خود اختصاص داده است، اما نقطه اشتعال منطقه آسیا و مناطق دیگر است و تأثیر بسزایی بر امنیت و ثبات جهان دارد، بنابراین نیازمند توجه ویژه است.

علاوی همچنین تاکید کرد: این برای آمریکا مهم و ضروری است که پس از خروج از منطقه و افغانستان و ویرانی‌هایی که در عراق به بار آورد، اعتبار خود را بازگرداند و جایگاه "رهبری جهانی" خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: اعزام نمایندگان قابل اعتماد به منطقه از امکان دستیابی به حکمرانی مؤثر و خوب در عراق و منطقه حمایت می‌کند و می‌تواند اعتماد را به روند انتخابات بازگرداند و تمایل رای دهندگان را برای مشارکت گسترده افزایش می‌دهد.

علاوی در پایان پیام خود گفت: عاقلانه است که از اصلاحات قانون اساسی که شامل حقوق بشر و حقوق اولیه شهروندی و همچنین اصول ترویج حکمرانی خوب و وضع قوانین لازم مانند قانون تقسیم درآمدهای نفت و گاز است، حمایت کنیم.

علاوی چهارشنبه نیز نامه‌ای به آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان ارسال کرد و در آن از وی خواست تا در حل مشکلات عراق مداخله کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 23 آبان 1400 - 12:26:23

دسته بندی :