النجباء: آسمان عراق نباید در اختیار آمریکا باشد

یک شنبه 23 آبان 1400 - 8:18:30
النجباء: آسمان عراق نباید در اختیار آمریکا باشد

تهران - الکوثر : عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق گفت گروه های مقاومت عراقی مسئولیت حمله به کاروان های آمریکایی را به صورت مستقیم بر عهده نگرفته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «فراس الیاسر»  گفت تاکنون هیچ یک از گروه های مقاومت به صورت علنی و صریح مسئولیت حمله به کاروان های آمریکایی را بر عهده نگرفته اند و این در حالی است که ما جرات و جسارت اعلام چنین اقداماتی را داریم.

وی در ادامه گفت ما هنوز در دوران فرصتی قرار داریم که برای حل و فصل حضور نیروهای آمریکایی در عراق به دولت الکاظمی داده شده است، اما بی شک گروه های مقاومت، فصل الخطاب خواهند بود.

الیاسر درباره حمله به منزل مصطفی الکاظمی گفت: این اقدام از هر لحاظ محکوم است چرا که نخست وزیر، نماد اقتدار کشور و نماد عراق است که به همین علت ما و گروه های مقاومت و نیروهای ملی آن را محکوم کردیم.
وی افزود: در نشستی که هیئت هماهنگی (احزاب شیعی) با الکاظمی داشت‏‏‏‏، از وی خواسته شد تا همه مدارک و حقایق را ارائه دهد، ضمن آنکه کمیته ای که به ریاست قاسم الاعرجی تشکیل شده, هنوز وارد صحنه جرم نشده است. کسی که ادعا می کند, باید ادله و مستندات هم ارائه دهد.

الیاسر ادامه داد: هیئت هماهنگی، مشارکت بسیج مردمی در تحقیقات را خواستار شد، همان گونه که از آمریکا برای حضور در تحقیقات دعوت شده و ایران هم اعلام کرده است که حاضر به مشارکت در تحقیقات است، پس ما به عنوان نیروی عراقی می توانیم خواستار حضور در تحقیقات شویم.

عضو شورای سیاسی جنبش النجباء در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفت: حضور آنها با وضعیت کنونی پذیرفتنی نیست. اگر فقط حضور دیپلماتیک مانند بقیه کشورها باشد, مشکلی وجود ندارد و هیچ عاقلی آن را رد نمی کند اما حضور نظامی با ارتشی انبوه، از طرف هیچ گروه سیاسی و هیچ کدام از گروه های مقاومت قابل پذیرش نیست, ضمن آنکه دولت عراق زمانی را برای خروج نیروهای آمریکایی تعیین کرده است و هم اکنون گروه های مقاومت و النجباء در انتظار نتایج این گفتگوها هستند و این در حالی است که ما معتقدیم گفتگوهای راهبردی به صورت متوازن برگزار نشد و آمریکا از آن برای پوششی جهت مانور سیاسی استفاده می کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


شنبه 22 آبان 1400 - 20:36:46