شهر مشهد مقدس آماده ورود زائران کشور‌های عربی

جمعه 21 آبان 1400 - 15:38:44
شهر مشهد مقدس آماده ورود زائران کشور‌های عربی

تهران- الکوثر:  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کلانشهر مشهد مقدس برای ورود زائران کشور‌های عربی به ویژه عراقی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یوسف بیدخوری در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری و مراکز اقامتی مشهد افزود: بر اساس دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور، ارائه کارت واکسیناسیون، نتیجه منفی آزمایش پی.سی.آر، بیمه کرونایی و تاییدیه رزرو اتاق در هتل از سوی زائران خارجی الزامی است.

وی ادامه داد: زائران کشورهای عربی همچنین باید در واحدهای اقامتی دارای مجوز اقامت داشته باشند.

معاون اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون کارکنان شاغل در تاسیسات گردشگری استان و برنامه‌ریزی برای نظارت بر واحدهای اقامتی و نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آنها انجام شده است.

وی وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری استان را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به اینکه از ابتدای آبان ماه روادید گردشگری برای کشورهای خارجی در نظر گرفته شده و بیشترین زائران خارجی مشهد را اتباع کشور عراق تشکیل می دهند باید هماهنگی‌هایی را برای میزبانی از آنان انجام دهیم که هماهنگی های مقدماتی انجام شده است.

بیدخوری افزود:دستورالعمل نحوه ورود گردشگران خارجی به کشور در نشست کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران خارجی بررسی و برای اجرای آن هماهنگی لازم با دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

در این نشست دغدغه ها و راهکارهای بخش دولتی و خصوصی در این زمینه مطرح شد.

قبل از شیوع بیماری منحوس کرونا سالانه ۳۵میلیون زائر داخلی و بیش از چهارمیلیون زائر خارجی به مشهد مقدس سفر می کرد که بیشترین تعداد زائران خارجی از کشورهای عربی همچون: عراق، بحرین، کویت، شیعیان عربستان سعودی و سوریه بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی


جمعه 21 آبان 1400 - 10:7:15