مقام ارشد حزب الله؛ متجاوزان به يمن بايد از تجربه سوريه درس بگيرند

جمعه 21 آبان 1400 - 15:10:59
مقام ارشد حزب الله؛  متجاوزان به يمن بايد از تجربه سوريه درس بگيرند

تهران- الکوثر:  معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان از کشور‌های متجاوز به یمن خواست از تجربه سوریه درس بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان در مراسمی به مناسبت روز شهید در شهرک «‏الغازیة» نزدیک صیدا در جنوب لبنان گفت، «توطئه‌هایی که در طول ۱۰ سال گذشته علیه سوریه انجام شد به همراه همه محاسبات صورت گرفته برای سرنگونی این کشور، با شکست مواجه شد و برخی از کسانی که در ایجاد این توطئه‌ها مشارکت داشتند رفتار و منش خود را تغییر داده و امروز به سوریه برگشته اند و این درس عبرت برای دیگران است.
دعموش گفت، نخستین کسانی که باید از این تجربه تلخ و ناامید کننده در سوریه عبرت بگیرند، کسانی هستند که با عناد و لجاجت همچنان به تجاوزات خود علیه یمن ادامه می‌دهند، این افراد باید عبرت بگیرند و به تجاوزات خود پایان دهند و بدون میانجیگری ایران یا کشور دیگری، به طور مستقیم با جنبش انصار الله یمن گفتگو کنند. ‏
‏دعموش خاطر نشان کرد، یمن در آستانه پیروزی قرار دارد و اگر مارب سقوط کند، همه محاسبات، اموال و آمال کشور‌های متجاوز سرنگون خواهد شد، مارب در آستانه سقوط در دستان جنبش انصار الله یمن قرار دارد و «دیوید شنکر» معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور غرب آسيا دو روز قبل اعلام کرد سلطه قریب الوقوع جنبش انصار الله بر مارب، پیروزی واقعی آن‌ها در این جنگ است و به گفته شنکر این بدترین سناریویی است که می‌تواند برای ریاض و واشنگتن رخ بدهد. ‏
معاون رئیس شورای اجرایی جنبش تاکید کرد، تجاوز به یمن در حال سقوط و انحطاط و ائتلاف آمریکایی سعودی متجاوز به یمن در آستانه شکست قرار دارد این در حالی است که برخی از سیاستمداران در لبنان خواستار برکناری یا استعفای جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی این کشور هستند که جنگ لبنان را بیهوده خوانده است. گویی باید به شکست خوردگان جوایزی اعطا کرد و ضمن همدردی با آن‌ها امتیازاتی به آن‌ها داد و تسلیم خواسته‌های آن‌ها شد حتی اگر این کار به ضرر حاکمیت و عزت ملی باشد.
دعموش افزود، ما در جنبش حزب الله نمی‌توانیم چنین دیکته‌هایی را بپذیریم و اجازه بدهیم کشور ما به ذلت و خواری بیفتد و سرنوشت کشور در دست این یا آن کشور قرار گیرد و روابط با عربستان سعودی و کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نباید به ضرر حاکمیت و کرامت ملی باشد.
شیخ دعموش در پایان بر ضرورت حل و فصل مشکلات لبنان از طریق ساخت کشور و اصلاح نظام مالی و اقتصادی و تکیه بر خود پیش از تکیه بر کمک‌های خارجی تاکید کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی


جمعه 21 آبان 1400 - 10:4:39