شیخ نعیم قاسم : لبنانِ مقاوم و مستقل، دنباله روی از هیچ کسی را نمی پذیرد

چهار شنبه 19 آبان 1400 - 18:50:25
شیخ نعیم قاسم :  لبنانِ مقاوم و مستقل، دنباله روی از هیچ کسی را نمی پذیرد

تهران- الکوثر: معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت از عربستان می خواهیم مداخله در امور داخلی لبنان را متوقف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه از عربستان سعودی می‌خواهیم مداخله در امور داخلی لبنان را متوقف کند، تأکید کرد لبنانِ مقاوم، کشور مستقلی است که دنباله روی از هیچ کسی را نمی‌پذیرد.

وی که در مراسم فارغ التحصیلی مدارس امام مهدی (عج) سخن می‌گفت، افزود: ما چند روز با روز شهید فاصله داریم. این روز، نماد مقاومتی است که نجیب‌ترین رویکرد را روی کره زمین در مقایسه با سایر مقاومت‌ها به نمایش گذاشته است. پیروزی‌ها و موفقیت‌های این مقاومت، جبروت پوشالی اسرائیل را شکست، چهره منطقه را تغییر داد، مستکبران را سردرگم ساخت و آنها را مجبور کرد از سلاح بیشتری علیه ما استفاده کنند. این مقاومت، توطئه‌ها برای ایجاد خاورمیانه جدید را در جنگ تموز (ژوئیه) و جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ خنثی و با مانع مواجه کرد.

شیخ نعیم قاسم درباره بحران فعلی لبنان و عربستان گفت: عربستان، آغازگر مشکل فعلی با لبنان است و ما هیچ خواسته‌ای از ریاض جز متوقف کردن مداخله در امور داخلی کشورمان نداریم.

معاون دبیرکل حزب الله به حوادث الطیونه هم پرداخت و افزود: حزب الله و جنبش امل با برخورد حکیمانه با جنایت حزب «القوات اللبنانیه» از پیش رفتن کشور به سوی سرنوشت نامعلوم جلوگیری کردند. ما خواهان قضاوت عادلانه، شفاف و به دور از هر گونه فشار در این خصوص هستیم.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پارلمانی آتی در لبنان تصریح کرد: برخی‌ها در لبنان به تازگی به خود آمده‌اند تا برای کسب منافع مادی پیش از انتخابات، علیه حزب الله رأی دهند ولی این کار به آنها هیچ کمکی نمی‌کند.

شیخ نعیم قاسم در پایان ضمن انتقاد از کسانی که برای تأثیر بر انتخابات لبنان از سفارت آمریکا پول دریافت می‌کنند، تصریح کرد: حزب الله موافق برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن است و ما سخن مردم لبنان و گزینه‌های انتخابی آنها را می‌پذیریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 19 آبان 1400 - 16:7:38