مچ شایعات را در خانه بگیریم!

چهار شنبه 19 آبان 1400 - 15:58:49
مچ شایعات را در خانه بگیریم!

وبگردی- الکوثر: شاید بتوان گفت این روزها جهان پر التهاب و پرخبرترین روزهایش را می گذراند. دست کم برای ما که به تلفن همراه، اینترنت و فضای مجازی دسترسی داریم. هر ثانیه اخبار جدید می آید. ماییم و بمباران اطلاعاتی که تشخیص درست از غلط آن برایمان سخت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در دنیای که آن به آن، لحظه به لحظه خبری رو می شود تازه تر از قبلی برای نجات خانواده از هراس و آسیب های بمباران اطلاعاتی چه می توان کرد؟ طبیعی است که هرکدام از ما حرفه و مهارتی داریم که در جای خود ارزشمند است حتی شاید تحصیلاتی در رده های بالا اما چه می شود که وقتی خبر، عکس، متن، ویدئو یا اطلاعاتی برایمان ارسال می شود، تشخیص برایمان سخت می شود. ما گاه شوکه می شویم چون خبری خوانده ایم که مثلاً کرونا از بین نمی رود!/ بازیگر محبوبمان در جوانی فوت کرد.../ فلان کشور و بهمان کشور همسایه ایران وارد مناقشه و جنگ شدند/ آن چهره معروف و مقبول با مقادیر بسیاری پول از کشور رفت! یا هزاران هزار خبر دیگر از این دست که تا بیاییم به خودمان بیاییم و صحتش را تشخیص دهیم کلیک به کلیک بازنشر و وایرال شده است. خبری که همه جا چنان پیچیده که تکذیبش هم سخت و کند می چرخد. در دنیایی که از آسمان و زمین خبر می بارد از کجا متوجه شویم کدام خبر و اطلاعات درست است، کدام شایعه؟ چطور می توان فرق میان خبر دروغ و صحیح را متوجه شد؟ ادعاها و استنادهایی که در متن یک خبر ارائه می شود را چگونه باید محک زد تا از مسیر صحیح و حق دور نشد و قضاوت نابجا یا ناعادلانه نکرد؟ بالاخره شاید نام این فضا، مجازی باشد اما موضوع رعایت حق الناس حتی در این فضا هم حقیقی حقیقی است.

امروز برخی رسانه داران غربی می گویند نیازی نیست کسی را به چالش بکشی همین که سرگرم و سرگردان شود در میان گفته های تو کافیست. حتی جایزه ای برای بهترین خبر دروغ و شایعه سال در نظر می گیرند! با این تفاسیر ذهن اعضای خانواده ما هر روز بی امان زیر بار تیر و ترکش این بمباران مجازی قرار دارد، حالا چه کاری از ما بر می آید تا درست ببینیم، بخوانیم و بشنویم تا کمتر اشتباه کنیم؟ نکات کاربردی این ویدئو در زمینه سواد رسانه را به یاد بسپاریم و به اعضای خانواده به خصوص جوانان و نوجوانان انتقال دهیم. این کار کمک می کند سلامت و آرامش روان خودمان و خانواده را با یادگیری چند ترفند ساده اما مهم بیمه کنیم.منبع فارس


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 19 آبان 1400 - 15:41:52

دسته بندی :

پربازدیدها