طالبان دادگاه نظامی تاسیس کرد

چهار شنبه 19 آبان 1400 - 16:41:34
طالبان دادگاه نظامی  تاسیس کرد

تهران- الکوثر: طالبان اعلام کرد که برای رسیدگی به شکایات مردم افغانستان علیه مسئولان ارگان‌های امنیتی این کشور دادگاه نظامی تاسیس کرده است.

تا

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان گفت که براساس فرمان «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان و برای «تنفیذ نظام شرعی، تعمیل احکام الهی و اصلاح اجتماعی» دادگاه نظامی تاسیس شده است.

وی درباره ترکیب این دادگاه گفت که «مولوی عبیدالله نظامی» رئیس این دادگاه، «مولوی سید آغا» و «مولوی زاهد آخندزاده» قضات این دادگاه هستند.

به گفته سمنگانی، «این دادگاه در روشنی احکام شرعی صلاحیت دارد شکایات، دعواها و عرایض علیه مسئولان و منسوبین ارگان‌های سه‌گانه امنیتی (وزارت‌های دفاع، کشور و ریاست اطلاعات) را شنیده، بررسی نموده و احکام شرعی صادر نماید، که پس از تائید محاکم سه‌گانه و رهبری امارت اسلامی افغانستان اجرایی می‌شود».

یک عضو کمیسیون تصفیه طالبان که خواست نامش فاش نشود اوایل هفته جاری اعلام کرد که از زمان تشکیل این کمیسیون تاکنون حدود 200 نفر از اعضای طالبان که مظنون به سوءاستفاده از قدرت بودند، اخراج شدند.

این عضو طالبان به «اسپوتنیک» گفت: حدود 200 نفر از صفوف اخراج شده‌اند، اعضای اخراج‌شده از قدرت سوءاستفاده کرده و از نام طالبان برای منافع شخصی استفاده می‌کردند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 19 آبان 1400 - 11:5:10

دسته بندی :