تشکیلات خودگردان: جامعه بین الملل بر تل آویو فشار وارد کند

دو شنبه 17 آبان 1400 - 21:4:49
 تشکیلات خودگردان: جامعه بین الملل بر تل آویو فشار وارد کند

تهران - الکوثر : در حالی که رژیم صهیونیستی با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس مخالفت کرده است، فلسطینیان عقب نشینی واشنگتن در این خصوص را به رسمیت شناختن همه اقدامات یکجانبه این رژیم می دانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سخنان نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل درباره ممانعت از گشایش کنسولگری آمریکا برای فلسطینیان در قدس را به چالش کشیده شدن دولت آمریکا عنوان کرد.

عمر عوض الله مدیر اداره سازمان های بین المللی در وزارت خارجه تشکیلات خودگردان گفت :« قدس، یک شهر فلسطینی تحت اشغال است. موضوع کنسولگری آمریکا در این شهر ارتباطی با اسرائیل ندارد. آمریکا باید در سریعترین زمان ممکن این کنسولگری تاریخی را که قبل از تاسیس اسرائیل وجود داشت بازگشایی کند.»
روسیا الیوم ادامه داد: موضع اسرائیل در قبال کنسولگری آمریکا در قدس تنها موردی نبود که در آن آمریکا به چالش کشیده شد بلکه موضع اسرائیل در قبال شهرک سازی ها را هم باید در نظر داشت.
واصل ابویوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: شهرک سازی ها بر خلاف قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. این گونه موضعگیری ها باید همه جامعه بین الملل را نگران کند زیرا راه را بر هرگونه حل و فصل سیاسی می بندد. جامعه بین الملل باید با وارد کردن فشار بر اسرائیل و تحریم آن به کمک ملت فلسطین بیاید.وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست بیهوده به دولت بنت-لاپید دل نبندد و آن را مجبور به انجام تعهدات و مسئولیت های خود در قبال فلسطینیان کنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 17 آبان 1400 - 19:28:17

دسته بندی :