واکنش حماس به فراخوان خاخام صهیونیست برای تخریب «قبة الصخره»

دو شنبه 17 آبان 1400 - 18:56:2
واکنش حماس به فراخوان خاخام صهیونیست برای تخریب «قبة الصخره»

تهران - الکوثر : پس از فراخوان یک خاخام صهیونیست به تخریب «قبة الصخره»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هشدار داد، در صورت هرگونه تعرض به این مکان شریف، زمین را زیر پای صهیونیست‌ها به آتش خواهد کشید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اخیرا یک خاخام افراطی صهیونیست به نام «یعقوب هیمن» برای  تخریب «قبة الصخره» در قدس اشغالی به فرخوان داده است.

کمیته «القدس و الاقصی» وابسته به جنبش حماس در واکنش به این فراخوان اعلام کرد، یهودیان در مکان «قبة الصخره» هیچ حق تاریخی، دینی یا فرهنگی ندارند و سازمان ملل و یونسکو بر این امر تأکید کرده‌اند.

این کمیته فلسطینی تصریح کرد: ادامه تخلف‌های صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و قدس اشغالی به آتشی شعله‌ور در زیر پای صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد و رژیم اشغالگر نتیجه این تجاوز خود را خواهد دید.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر «الانسان» در نوار غزه  نیز اعلام کرد: دعوت خاخام صهیونیست تأکید بر شیوه تحریک‌آمیزی است که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مقدسات آنها در پیش گرفته است.

حرم شریف در قدس اشغالی از سه مسجد تشکیل شده است: مسجد الصخرة، مسجد عمر و مسجدالاقصی که«قبة الصخره» کهن‌ترین شاهکار معماری اسلامی و بلندترین بارگاه و بقعه در حرم شریف است که در نهایت کمال باقی مانده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 آبان 1400 - 18:55:4