کرونا جان ۱۲۶ نفر را گرفت

یک شنبه 16 آبان 1400 - 14:50:17
کرونا جان ۱۲۶ نفر را گرفت

تهران- الکوثر:  مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۱۲۶ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۷۵۵۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۳۶۸۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند

همچنین  تا کنون ۵۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۲۸ نفر دُز اول، ۳۸ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۸۳۹ نفر دُز دوم و ۱۷۸ هزار و ۹۰۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۴ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۷۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، ۶۳۸ هزار و ۶۵۶ دُز واکسن کرونا در کشور نیز تزریق شد.

از دیروز تا امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۱۴ نفر رسید.

 در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

 تا کنون ۵ میلیون ۶۰۱ هزار و ۷۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تا کنون ۳۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
به باور کارشناسان هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد این ویروس را رقم بزند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری روز شنبه یکم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 
ویروس کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع یافت و واکسیناسیون سراسری همزمان با ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


یک شنبه 16 آبان 1400 - 14:50:5