امیرعبداللهیان : با درایت مقامات ایران و جمهوری آذربایجان از دوران سوء تفاهمات عبور کردیم

شنبه 15 آبان 1400 - 17:40:33
امیرعبداللهیان : با درایت مقامات ایران و جمهوری آذربایجان از دوران سوء تفاهمات عبور کردیم

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد : با درایت مقامات ایران و جمهوری آذربایجان از دوران سوتفاهمات عبور کردیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان، در این گفتگوی تلفنی  با یادآوری برادری و روابط نزدیک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان،  گفت :  که در ماههای اخیر همزمان با بروز برخی سوتفاهمات، طرفهایی که دوستدار روابط خوب میان دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.

وزیر امور خارجه ایران افزود : اکنون دو کشور می توانند به سمت گسترش هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه حرکت  کنند. 
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوتفاهمات میان دو کشور استفاده کنند،  گفت :  که هرگونه سوتفاهمی می باید  در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه  روابط با تهران  است.
روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان   از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس تلفنی  بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 آبان 1400 - 17:40:23

دسته بندی :