دو کشته و ۱۲۵ مجروح در جریان تظاهرات بغداد

شنبه 15 آبان 1400 - 13:34:59
دو کشته و ۱۲۵ مجروح در جریان تظاهرات بغداد

تهران - الکوثر : منابع رسانه ای از درگیری میان معترضان عراقی در تظاهرات"جمعه فرصت نهایی" با نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد و کشته و زخمی شدن شماری از آنها خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، روز جمعه در برابر وزارت برنامه‌ریزی این کشور تجمع کردند، معترضان سپس حرکت خود را به سمت ورودی منطقه سبز آغاز کردند.

معترضان عراقی پس از رسیدن به ورودی منطقه سبز خیمه گاه‌هایی را ایجاد و سپس  شعارهایی را دراعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی سردادند.

به گفته شاهدان عینی تظاهرات مردم درمنطقه سبزبغداد با دخالت  نیروهای امنیتی به درگیری و خشونت کشیده شد.

درپی این درگیری وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، درجریان درگیری میان شهروندان عراقی و نیروهای امنیتی ۲ شهروند عراقی کشته و۱۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

تظاهرات  بغداد پس از آن آغاز شد که  کمیته موسوم به «کمیته آماده سازی تظاهرات علیه نتایج انتخابات عراق»  خواستار برگزاری این تظاهرات در صورت عدم تغییر نتایج انتخابات شد.

در پی اعلام نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق که دهم اکتبر2021  برگزار شد،برخی گروه‌های سیاسی این کشور از قوه قضائیه این کشور خواستند تا به اعتراضات  درباره نتایج انتخابات پارلمانی رسیدگی کند.

درپی این درخواست کمیسیون انتخابات عراق  شمارش دستی آرا در حوزه‌های انتخابی مورد مناقشه در برخی استانها را آغاز کرد که تاکنون شمارش تعدادی از آنها به پایان رسیده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 آبان 1400 - 13:33:54

دسته بندی :