یمن در آستانه پیروزی بزرگ و شکست تاریخی آل‌سعود

چهار شنبه 12 آبان 1400 - 19:43:57
یمن در آستانه پیروزی بزرگ و شکست تاریخی آل‌سعود

افکار عمومی و رسانه‌ها این روزها منتظر شنیدن خبر بزرگ پیروزی نیروهای ارتش و دولت نجات ملی یمن در استان «مأرب» و آزادسازی کامل این استان از دست مزدوران آل‌سعود هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در‌این‌باره‌، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در تشریح مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» اعلام کرد که در این چارچوب، فقط دو شهر تا آزادی کامل استان مأرب مانده است.

وی تأکید‌ کرد که طی هفته‌های گذشته، نیروهای مسلح عملیات نظامی موفقی را در استان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند، به‌گونه‌ای‌ که موفق شدند استان البیضاء را به‌طور‌ کامل آزاد کنند.

یحیی سریع با بیان اینکه مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر یک هزار و یکصد کیلومتر مربع، در مرحله دوم عملیات ربیع النصرآزاد شد، تأکید‌ کرد که نیروهای یمنی منطقه العمود را آزاد کرده و به نزدیکی منطقه «الفلج» در ورودی شهر مأرب رسیده‌اند. با توجه به پیروزی‌ها‌ی گسترده ارتش و نیروهای دولت نجات ملی یمن، انتظار می‌رود‌ که طی روزهای آینده، تحقق پیروزی بزرگ برای یمنی‌ها‌ محقق شود که در واقع،‌ شکست سخت و تاریخی برای آل‌سعود و دنباله ها و جیره خواران و مزدوران آن خواهد بود.

به‌همین‌علت، ریاض برای برهم‌زدن بازی در سطح منطقه و بر هم زدن ثبات آن از جمله در لبنان تلاش می‌کند‌. پیروزی و مقاومت مثال زدنی نیروهای یمنی در حالی رقم زده می‌شود‌ که به گفته سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی ۱۵۹ بار حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله دوم عملیات ربیع النصر نیز نتوانست مانع پیشروی رزمندگان یمنی شود.یکی از برآیندهای سیاست نابخردانه عربستان سعودی در‌این‌باره‌، تقویت توان سامانه‌های‌ دفاعی یمنی‌ها‌ علاوه بر تقویت توان عملیاتی و هجومی آن‌هاست.

در‌این‌باره‌، یحیی سریع اعلام کرد که در فقط مرحله دوم عملیات ربیع النصر، پدافند هوایی یمن ۸۶ بار با هواپیماهای جنگی دشمن مقابله کرده است و یگان موشکی نیز ۴۷ عملیات انجام داده که طی آن ۳۱ هدف دشمن در مناطق اشغالی و ۱۶ هدف در عمق سعودی هدف قرار داده شد.افزود بر این، یمنی‌ها‌ به لحاظ توان پهپادی نیز به‌طور‌ بی‌سابقه‌‌ای به فناوری‌های روز دنیار در‌این‌باره‌، دست یافته اند و این مسئله یکی از وحشت های و نگرانی‌های‌ اصلی رژیم سعودی به‌شمار‌ می‌رود‌.عصانیت عربستان سعودی در نوع واکنشی که به موفقیت‌های‌ یمنی‌ها‌ نشان می‌دهد‌، قابل مشاهده است؛ زیرا عربستان همچنان غیر نظامیان را هدف حملات ناجوانمرادانه خود قرار می‌دهد‌.

در‌این‌باره‌، تلویزیون المسیره روز چهارشنبه  اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به بازار و منازل شهروندان در مناطق مرزی استان «صعده» در شمال یمن یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.بر اساس گزارش المسیره، همچنین نیروهای ائتلاف سعودی در اقدامی کاملاً‌ جنایتکارانه با مسلسل به سوی شهروندان یمنی  در بازاری در منطقه «الرقو» در شهرستان مرزی «منبه» استان «صعده» حمله کرد ند که منجر به جان باختن یک مهاجر آفریقایی  و زخمی شدن  دو شهروند یمنی شد.

بنابراین،‌ پیش‌بینی‌ می‌شود‌ که طی روزهای آینده یمنی‌ها‌ خبر از پیروزی بزرگی بدهند که نتیجه پایداری و پایمردی آن‌ها‌ در برابر تجاوزات وحشی ائتلاف سعودی است که از 26 مارس 2015 به‌طور‌ همه‌جانبه‌ ادامه دارد و سبب کشته و زخمی شدن صدها هزار نفر از مردم بی دفاع یمن و آواره شدن بیش از 4 میلیون نفر از آن‌ها‌ شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 آبان 1400 - 18:48:0