شیخ اکرم الکعبی : تامین امنیت مردم دیاله واجب شرعی است

چهار شنبه 12 آبان 1400 - 9:27:38
شیخ اکرم الکعبی : تامین امنیت مردم دیاله واجب شرعی است

تهران - الکوثر : دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجبا؛ تامین امنیت مردم استان دیاله عراق را وظیفه ملی ، واجب شرعی و اخلاقی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در توئیتی نوشت: تامین امنیت مردم عراق در استان دیاله و منطقه الطارمیه و حفاظت از آنان در برابر خطر داعش و تکفیری ها واجب شرعی، ملی و اخلاقی است.

الکعبی افزود، این نقض ها سرآغاز تجاوزات داعش ضد مردم بی پناه در موصل، تکریت و دیگر مناطق را برای ما یادآور می شود آن هنگام که مردم غیرتمند عراق در حمایت از اقلیت ها، مسیحیان و مسلمانان سنی و شیعه مبارزه کردند تا بسیج افسانه ای در آن شهرها باشند.

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجبا ابراز امیدواری کرد، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق به عملیات قهرمانانه خود در استان دیاله و الطارمیه ادامه  و رویای داعش برای بازگشت دولت شکست خورده شان را به باد دهند.

تروریست های داعش هفته پیش به روستای «الرشاد» در شهرستان «المقدادیه» در استان دیاله حمله کردند و باعث جان باختن ۱۱ نفر شدند که بیشتر جمعیت این روستا شیعه هستند.

گرچه عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی خود ضد تروریست های داعش را اعلام کرد، اما عناصراین گروه، طی سال های اخیر در نقاط مختلف عراق دست به اقدامات تروریستی و تخریبی زده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 آبان 1400 - 9:27:30

دسته بندی :