انتخابات عراق؛ جریان های شیعی عراق شیوه بازشماری را رد می کنند

دو شنبه 10 آبان 1400 - 10:9:28
انتخابات عراق؛  جریان های شیعی عراق شیوه بازشماری را رد می کنند

تهران- الکوثر:  کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه عراق به استثنای جریان صدر اعلام کرد این کمیته شیوه شمارش دستی آرای انتخابات اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات را رد می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» به استثنای جریان صدر، اعلام کرد این کمیته شیوه شمارش دستی آرای انتخابات اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات را رد می‌کند.
العربی افزود: این امر "هادی العامری" رئیس فراکسیون "الفتح" را بر آن داشت تا بر ضد کمیساریای عالی انتخابات به اتهام بازی با نتایج انتخابات اقامه دعوا کند.

"ضیاء الناصری" خبرنگار العربی در بغداد گفت بن بست سیاسی توصیفی است که می‌توان برای تبیین صحنه کنونی عراق بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی از ۲۰ روز پیش به کار گرفت.
"الناصری" افزود کمیساریای انتخابات در پاسخ به تشکیک کنندگان در نتایج انتخابات، از مطابقت صد در صدی بازشماری دستی آرا با نتایج اعلام شده خبر داد.
خبرنگار الجزیره تصریح کرد این امر خشم معترضان را بر انگیخت و "هادی العامری" رهبر فراکسیون پارلمانی "الفتح" را بر آن داشت تا ضد کمیساریای عالی انتخابات و رئیس آن به اتهام پنهان کاری و بازی با نتایج انتخابات اقامه دعوا کند.
"حیدر البرزنجی" پژوهشگر و استاد علوم سیاسی در گفتگو با العربی گفت این لایحه دلیلی است بر محکومیت کمیساریای عالی انتخابات که در انجام وظیفه خود به عنوان نهادی دولتی متحمل شکست بزرگی شده است.
خبرنگار العربی در ادامه خاطر نشان کرد از پیش سابقه داشته است که علیه برخی قضات به اتهام اقدامات جانبدارانه و عدم سلامت اقامه دعوا شود. به ویژه اینکه اعضای شورای کمسیون انتخابات که ریاست کمیساریای عالی را بر عهده دارد بوسیله پارلمان منحل شده عراق انتخاب شدند.
"عصام الفیلی" پژوهشگر امور سیاسی در گفتگو با العربی درباره تشکیک در سلامت قضات عراق، گفت من معتقدم یک قاضی عراقی به خاطر وضع معینی که ممکن است او را در موضع اتهام قرار دهد هرگز آینده حرفه‌ای خود را قربانی نخواهد کرد.
" ضیاء الناصری" خبرنگار الجزیره در ادامه خاطر نشان کرد در میان تشکیک کنندگان در نتایج و قبول کنندگان آن، کمیساریای عالی انتخابات بر خلاف قانون مهلت جدیدی را برای اعتراض به نتایج مقرر داشت.
وی افزود تاکید بر مطابقت نتایج سبب شد تا برخی از تشکیک کنندگان انتخابات این دوره را با انتخابات پیش از سال ۲۰۰۳ میلادی که پیروزی سرکرده نظام سابق یعنی صدام را به نسبت ۹۹ درصد اعلام می‌کرد، تشبیه کنند. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 10 آبان 1400 - 8:50:48