صلابت ایران اسلامی و سخنان نسنجیده عضو ناآگاه طالبان

شنبه 8 آبان 1400 - 14:5:34
صلابت ایران اسلامی و سخنان نسنجیده عضو ناآگاه طالبان

تهران - الکوثر : «شهاب لیوال» از اعضای فرهنگی گروه طالبان در اظهاراتی که ناشی از ناآگاهی وی از وضعیت سیاسی، اجتماعی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران است این کشور را به نداشتن حکومتی فراگیر و همه شمول متهم کرد و مدعی شد سهم اهل سنت در حاکمیت ایران بسیار کم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ادعای این عضو فرهنگی طالبان در گفتگو با شبکه طلوع نیوزعنوان شده که این شبکه در اتخاذ سیاستهای ضد جمهوری اسلامی ایران دردوره دولت قبلی افغانستان وهم اکنون، شهره عام وخاص است.

طلوع  نیوز زمانی از این عضو طالبان مصاحبه گرفته که نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران در حال برگزاری بود و این نشان می دهد دستانی در کار است تا اهمیت این نشست را کم رنگ و با طرح اظهارات و ادعاهای پوچ و انحرافی، حسن نیت جمهوری اسلامی ایران را در کمک به حل مشکلات مردم افغانستان نزد آنان ضایع کنند . 

این در حالی است که «احمدا... وثیق» معاون سخنگوی گروه طالبان ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست همسایگان افغانستان ، آنرا به نفع مردم این کشور دانست .

«محسن پاک آیین» دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان در این باره معتقد است : برگزاری نشست همسایگان افغانستان در  تهران، بیانگر وحدت نظراین کشورها برای کمک به حل مشکلات مردم افغانستان است و براین نکته تاکید دارند که مطالبات آنها تنها با تشکیل دولت فراگیر و با ثبات قابل حصول می باشد.

از اینرو اظهارات و ادعای  شهاب لیوال در طلوع نیوز هدفمند تنظیم شده و هیچ ارزشی برای مردم افغانستان ندارد. از دیدگاه مردم این کشور ، این عضو طالبان برای شناخت دقیق از ترکیب حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران، نیازمند مطالعه بیشتر است .

جمهوری اسلامی ایران براساس رفراندوم مردمی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد شکل گرفت و در همه مراحل آن، اعم از تثبیت و پیروزی در جنگ تحمیلی و روند سازندگی ، همه مردم چه شیعه ،چه سنی وچه اقلیتهای غیراسلامی سهم داشته اند حضورنمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی نیز همواره بیانگر حضور همه اقشار مردم در تصمیم سازی ها است.

«مولوی ریگیان پور» امام جماعت اهل سنت میرجاوه در مورد مشارکت اهل سنت در عرصه سیاسی کشور براین باور است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اداره امور جمهوری اسلامی ایران به دست همه مردم بوده و با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود دخیل هستند .

در هر حال، با مطالعه عمیق در ترکیب و ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران کاملا مشخص است که اهل سنت دوش به دوش سایر برادران و خواهران خود در نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مراکز دولتی بلکه در مراکز علمی و قانونگذاری نیز حضور فعالی دارند.

به همین دلیل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برگزاری رفراندوم در تایید آن که مهمترین شاخصه اسلامیت و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است جامعه جهانی، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت و همچنان بیش از چهار دهه با صلابت و استوار با پشتوانه مردمی به پیش می رود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 آبان 1400 - 14:2:52