آیت‌الله نوری همدانی: وحدت ادیان و مذاهب در لبنان الگویی برای دیگران است

چهار شنبه 5 آبان 1400 - 10:32:21
آیت‌الله نوری همدانی: وحدت ادیان و مذاهب در لبنان الگویی برای دیگران است

تهران - الکوثر : آیت الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: لبنان به عنوان کشوری که پیروان ادیان مختلف در آن زندگی می کنند، از انسجام و وحدت خوبی برخوردار است بویژه وحدت میان پیروان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت به خوبی وجود دارد و این باید الگویی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت الله حسین نوری‌همدانی در دیدار رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان در قم با اشاره به سفرهای متعدد خود به لبنان افزود: لبنان علمای بسیار روشنی دارد که اقدامات سید شرف الدین و امام موسی صدر را متجلی می کند، امروز ملت لبنان از جهات فکری، فرهنگی و استراتژیکی با یکدیگر متحد هستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ گفت: نقشه دشمنان، امروز این است که بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و آنها را به جان هم بیندازند و توطئه های خود را به پیش ببرند؛ همان چیزی که در افغانستان، سودان و یمن می بینیم.

وی اظهار داشت: وظیفه امروز ما این است که در برابر دشمن به گفتار و نوشتار اکتفا نکنیم بلکه باید حرکت کنیم و الا دشمن با صرف تجهیزات و سرمایه ها روز به روز نقشه خود را عملی تر کرده و قوی تر شده و ما ضعیف تر می شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه صهیونیست ها نماینده غرب در منطقه هستند، بیان داشت که تا صهیونیست ها در فلسطین هستند، کشورهای غرب آسیا راحتی و آسایش نخواهند داشت و ما باید قدرت خود را به استکبار نشان دهیم  و تنها در سایه وحدت است که می توان بر دشمن پیروز شد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان بکشانیم.

آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه تقویت مقاومت وظیفه امروز ماست، تاکید کرد: باید برای تقویت مقاومت بویژه در سوریه به میدان بیائیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آبان 1400 - 10:32:13

پربازدیدها