اعلام آمادگی اصفهان برای پذیرایی از گردشگران خارجی

دو شنبه 3 آبان 1400 - 16:41:48
اعلام آمادگی اصفهان برای پذیرایی از گردشگران خارجی

تهران- الکوثر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از آمادگی این استان برای پذیرش گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حیدر صادقی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان امروز دوشنبه اعلام  کرد این استان در آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی به‌منظور سفر ایمن و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی به سر می‌برد و آموزش‌های لازم در این زمینه به واحدهای مختلف ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: « بخش‌های مختلف گردشگری در استان ازجمله حدود ۴۲۰ آژانس مسافرتی و واحدهای اقامتی، بومگردی و سنتی آمادگی کامل برای پذیرش گردشگران خارجی را در روزهای آینده و بر اساس پروتکل‌های تعریف‌شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه میراث فرهنگی دارند».

به گفته صادقی: «بازارهای هدف در این زمینه اولویت‌بندی شده و لازم است گردشگران برای داشتن سفری ایمن از طریق ارائه‌کنندگان خدمات گردشگری مجاز که ملزم به رعایت پروتکل‌های سفر هوشمند هستند، اقدام کنند. آژانس‌های مسافرتی و واحدهای اقامتی می‌توانند در کنار وزارت امور خارجه قرار بگیرند تا گردشگرانی که قصد ورود به کشورمان دارند بتوانند از طریق نهادهای رسمی و مجاز اقدام کنند».

شایان ذکر است استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند. هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد. بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی حداقل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 3 آبان 1400 - 16:15:53

پربازدیدها