اعلام حمایت بین‌المللی از برگزاری انتخابات در لیبی

جمعه 30 مهر 1400 - 13:21:40
اعلام حمایت بین‌المللی از برگزاری انتخابات در لیبی

تهران- الکوثر: کشورهای حاضر در کنفرانس "حمایت از ثبات لیبی" در پایان این نشست که پنجشنبه آغاز شد بیانیه مشترکی را صادر و بر حمایت از برگزاری انتخابات در این کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه الشرق الاوسط، کنفرانس حمایت از ثبات لیبی با حضور ۳۱ کشور و سازمان بین‌المللی در طرابلس به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این نشست بر اتخاذ تدابیر لازم برای ایجاد اعتماد جهت برگزاری عادلانه، شفاف و فراگیر انتخابات در ۲۴ دسامبر تاکید شد.

حاضران در این کنفرانس همچنین خواستار تعهد دولت وحدت ملی به حاکمیت و استقلال لیبی و رد قاطع مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور و همچنین تعهد مقامات به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، نتایج کنفرانس‌های "برلین ۱" و "برلین ۲" و نقشه راه لیبی شدند.

عبد الحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در جریان این کنفرانس طی سخنانی ضمن استقبال از شرکت کنندگان گفت: ما از تلاش‌ها برای ثبات لیبی قدردانی می‌کنیم.

وی درباره برگزاری انتخابات در کشورش افزود: ما از برگزاری انتخابات در موعد خود حمایت کرده و در این مورد دستور لازمه را صادر کرده‌ایم.

نخست‌وزیر لیبی همچنین بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در موعد مقرر طبق طرح صلح تحت حمایت سازمان ملل تاکید کرد.

الدبیبه در ادامه خطاب به جامعه جهانی گفت: ما خواستار کمک شما برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی هستیم که یکی از مشکلات ما به شمار می‌رود.

نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ترکیه، آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و همچنین نمایندگان برخی کشورهای همسایه لیبی ازجمله مصر، تونس و الجزایر در کنفرانس بین‌المللی "حمایت از ثبات لیبی" حضور داشتند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 30 مهر 1400 - 12:28:6

دسته بندی :