بیانیه جنبش أمل درباره حوادث اخیر بیروت

سه شنبه 27 مهر 1400 - 9:26:35
 بیانیه جنبش أمل درباره حوادث اخیر بیروت

تهران - الکوثر : جنبش أمل لبنان اعلام کرد اتفاقی که پنج شنبه گذشته در منطقه الطیونه روی داد واقعیت اقداماتی را که گروه های مسلح برای احیای فتنه داخلی و ایجاد دودستگی ملی و تهدید آشتی داخلی انجام می دهند به لبنانی ها نشان می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دفتر سیاسی جنبش أمل پس از نشست دوره ای خود ضمن بررسی اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان، بیانیه ای صادر کرد که در آن آمده است:اول: این جنبش در ایام میلاد پیامبر رحمت و انسانیت و عدالت حضرت محمد ”ص“ از همه می خواهد در این لحظات دشوار با الهام از معانی والای میلاد پیامبر ”ص“ برای تثبیت همزیستی و وحدت ملی و پرهیز از محاسبات تنگ‌نظرانه گروهی و اتخاذ موضعی مسئولانه برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، بیداری ملی را صادقانه سرلوحه خود قرار دهند.
دوم: دفتر سیاسی جنبش أمل بار دیگر با جنایت بزرگ و سازمان یافته گروه های مسلح علیه تظاهرکنندگان بی دفاع روبرو می شود که از حق سیاسی خود برای اعتراض به عملکرد مشکوک قاضی طارق البیطار و شیوه وی برای تحقیق درباره انفجار بندر بیروت استفاده می کردند. این جنایت واقعیت اقدامات و تلاش های این گروه ها را برای احیای فتنه داخلی و دودستگی ملی و تهدید آشتی داخلی و بازگرداندن لبنانی ها به دوران جنگ های داخلی به آنها نشان می دهد. دفتر سیاسی جنبش أمل بر مخالفت با تلاش های برنامه ریزی شده برای بازگرداندن اوضاع به عقب تاکید می کند و مخالف هرگونه واکنش است و بر ضرورت ایفای نقش سازمان های نظامی و امنیتی و قضایی برای پیگرد عاملان این جنایت و مجازات آنها تاکید می کند و به شهدا، زخمی ها و همه لبنانی ها قول می دهد اجازه ندهد به سادگی از کنار اتفاقاتی که روی داد عبور شود.
در این بیانیه همچنین آمده است: عاملان این جنایت از بحران به وجود آمده در نتیجه عملکرد فریبکارانه و گزینشی و مواضع سست و معیارهای دوگانه طارق البیطار قاضی تحقیق پرونده بندر بیروت بهره برداری کردند. بر همین اساس همچنان بر رعایت اصول در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و شناسایی عاملان واقعی این جنایت تاکید می کنیم.
سوم: جنبش أمل جنایت داعش در یکی از مساجد قندهار را که تنها یک هفته پس از انفجاری مشابه روی داد و به شهید و زخمی شدن شماری از انسان های بی‌گناه منجر شد، محکوم می کند.
چهارم: جنبش أمل جنایت نیروهای صهیونیست در ترور مدحت صالح مبارز، اسیر و نماینده سوری را که یکی از نمادهای مقاومت و پایداری در اسارت و پایبندی به مقاومت و مقابله با رژیم اسرائیل بود محکوم می کند و به رهبری سوریه و خانواده شهید تسلیت می گوید.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


دو شنبه 26 مهر 1400 - 20:25:12

دسته بندی :