شیخ احمد قبلان : سلاح مقاومت کابوس رژیم صهیونیستی است

دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:47:13
شیخ احمد قبلان : سلاح مقاومت کابوس رژیم صهیونیستی است

تهران - الکوثر : مفتی جعفری لبنان گفت، تمامی اتفاقات اخیر منطقه «الطیونه» بیروت برنامه ریزی شده و با هدف از بین بردن سلاح مقاومت بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان امروز دوشنبه در سخنانی، حادثه منطقه «الطیونه» و تیراندازی به سوی حامیان حزب‌الله و جنبش امل را دارای ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

قبلان گفت: آن‌چه در بیروت رخ داد، حادثه‌ای خطرناک و فاجعه ملی بود و با هدف تهدید امنیت و ثبات لبنان از سوی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفت.

احمد قبلان درباره بروز جنگ داخلی درکشورهشدار داد و افزود: در تاریخ و تربیت اسلامی و مسیحی جنگ و چند دستگی به دلیل اختلاف دینی یا فرقه‌ای جایی ندارد و در صورت شعله‌ور شدن جنگ داخلی ادیان و مذاهب آلت دست قدرت‌های منطقه‌‌ای و جهانی می‌شوند.

این مقام دینی لبنان با بیان اینکه، همه اتفاقات اخیر به منظور از بین بردن سلاح مقاومت که کابوسی برای اسراییل است صورت گرفت، خطاب به قاضی «فادی البیطار» مسئول پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت: آن‌چه که رخ داد و از این پس اتفاق خواهد افتاد به گردن توست ومحورمقاومت هرگزاجازه نمیدهد که مردم لبنان درازای جلب رضایت  آمریکا، به قتلگاه کشیده شوند.

پنج‌شنبه هفته گذشته تیراندازی به سوی حامیان حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری لبنان که دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند، هفت شهید و ۶۰ مجروح در پی داشت. حزب‌الله و جنبش امل شبه‌نظامیان حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» را عامل این حمله معرفی کرده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:47:4

دسته بندی :