عذرخواهی میقاتی به علت حوادث تلخ امروز در بیروت

پنج شنبه 22 مهر 1400 - 19:43:45
عذرخواهی میقاتی به علت حوادث تلخ امروز در بیروت

تهران- الکوثر: نخست‌ وزیر لبنان بعد از درگیری‌های مسلحانه امروز در بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المیادین، «نجیب میقاتی» نخست‌ وزیر لبنان در مصاحبه با روزنامه النهار این کشور بعد از درگیری‌های مسلحانه بیروت، گفت: از مردم لبنان بخاطر اتفاقات امروز عذرخواهی می‌کنم. ما در این وضعیت شرمنده شده‌ایم. تماس‌های اخیر من با ارتش نشان داد که وضعیت امنیتی در خیابان‌ها در حال بهبود است.

او در ادامه افزود: ما قوه اجرایی هستیم و نمی‌توانیم در قوه قضائیه و تصمیمات آن دخالت کنیم. تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت به آرامی در حال انجام است.

میقاتی اضافه کرد: ما همچنان متعهد هستیم انتخابات را بر اساس تاریخ ذکر شده در قانون اساسی برگزار کنیم، با این حال اتفاقی که امروز افتاد اصلا دلگرم کننده نیست. تنها راه‌ حل در لبنان گفتگو است و ما باید برای حل مشکلات شهروندان روزانه تلاش کنیم.

ساعاتی پیش در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان تک‌تیرانداز‌هایی که در ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی مردم تیراندازی کردند که بر اساس گزارش‌های اولیه تاکنون ۶ تن بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز زخمی شده و به بیمارستان رفته‌اند.

در پی این درگیری حزب‌الله و جنبش امل بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع مسئول این حمله است و مقامات لبنان باید محرکان و صحنه‌گردان‌های این حادثه تلخ را معرفی و مجازات کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 22 مهر 1400 - 19:43:33