هیأت هماهنگی شیعیان عراق: نتایج انتخابات را قبول نداریم

پنج شنبه 22 مهر 1400 - 8:20:31
هیأت هماهنگی شیعیان عراق: نتایج انتخابات را قبول نداریم

تهران- الکوثر: هیأت هماهنگی شیعیان عراق، موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان»، چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی را رد و اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات را قبول ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیأت هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» که متشکل از احزاب سیاسی شیعه است، ضمن رد نتایج اولیه اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد که «نتایج انتخابات اخیر صلح مدنی را به خطر می اندازد».

هیأت هماهنگی شیعیان در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: «ما با توجه به داده‌های فنی روشن، مخالفت خود را از همان ابتدای اعلام نتایج اولیه انتخابات، اعلام کرده بودیم».

به گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه آمده است: «ما طی دو روز گذشته شاهد بی‌نظمی، سردرگمی و نادرستی در ارائه حقایق مربوط به نتایج اولیه انتخابات عراق بوده‌ایم که بی‌اعتمادی ما را نسبت به رویه‌های کمیسیون انتخابت افزایش داده است و ما را بر آن داشت تا مخالفت خود با نتایج اعلام‌شده را بار دیگر اعلام کنیم».

اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمی همچون ائتلاف الفتح، دولت قانون، حزب اسلامی عراق از احزاب اهل سنت و حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق به نتایج اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق کماکان ادامه دارد.

معترضان از بروز تقلب گسترده در انتخابات 10 اکتبر سخن می‌گویند، اما کمیسیون عالی انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات را رد کرده و معتقد است که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری دارای سیستم‌های پیشرفته‌ است و نسبت به تخلف احتمالی حساسیت زیادی دارد و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان عراق که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بامداد روز یکشنبه ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز و ساعت 6 بعدازظهر بدون تمدید به پایان رسید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 22 مهر 1400 - 8:20:17