مدارس، به تدریج تا پایان آبان حضوری می‌شوند

دو شنبه 19 مهر 1400 - 13:30:45
مدارس، به تدریج تا پایان آبان حضوری می‌شوند

تهران- الکوثر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، به تدریج تا پایان آبان 1400، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، به تدریج تا پایان آبان 1400، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.

 کمرئی افزود: در 19 ماه گذشته اختلال و وقفه جدی در امر آموزش ایجاد شد و شیوع کرونا، شرایط عادی فعالیت مدارس را تغییر داد و شوکی طولانی و زیانبار به سیستم آموزشی و یادگیری دانش آموزان وارد کرد که به طور یقین، روی رفتارها و بعضی عادات ما هم نیز اثر گذاشته است. با توجه به این نکته، بازگشت به شرایط مطلوب و پایدار، قدری دشوار است که امیدوارم با درنگ، تأنی و درایت مدیران آموزش و پرورش در سراسر کشور، بتوانیم این فرآیند را به خوبی طی کنیم و با بازگشت به شرایط عادی و بهبود شرایط مناسب در کشور، به وضعیت پایدارتری دست پیدا کرده و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی با کیفیت تری را از سر بگیریم. 

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش با اشاره به این که این باور در ستاد وجود دارد که حوزه های عملیاتی، مهم ترین بخش نظام آموزشی هستند، تصریح کرد: «مدرسه کانون اصلی تحول و یادگیری است» و تمام اخبار و اطلاعاتی که برای نظام تعلیم و تربیت، ارزش و اهمیت ویژه ای دارند، در  «مدرسه»  اتفاق می افتد و از این روی، تحلیل وضعیت و رخدادهای مدارس و نیز مسائل مناطق و استان ها و تبیین شرایط و نیازمندی های آنان، در تصمیم گیری های ستادی بسیار حائز اهمیت است. 

وی با تأکید بر این که «واحد تحلیل» نظام آموزشی، همواره باید مدرسه باشد، گفت: در الگوی بازگشایی مدارس، سعی کردیم مدرسه را کانون  اصلی کار قرار داده و تمام تمرکزمان را در اعطای اختیارات، تصمیم‌گیری‌ها و تهیه گزارش ها به مدرسه معطوف کنیم. 

کمرئی افزود: «مدرسه» و «منطقه»، واحدهای عملیاتی اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند که اگر خوب بدرخشند و درست عمل کنند، مشکلی در پیگیری اهداف بازگشایی و نحوه نظارت بر فعالیت های مدرسه نخواهیم داشت.

 معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط و تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد با سیاستی آرام، تدریجی و اقتضایی به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم و فعالیت های آموزشی و تربیتی را به شیوه ترکیبی (در فضای مجازی و به صورت حضوری در مدرسه)، مورد تأکید قرار دهیم. 

وی با بیان این که به تدریج در طول دو ماه آینده به سمت آموزش های حضوری گرایش پیدا خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه این سیاست ها یعنی بازگشایی تدریجی و الگوی آموزشی مورد تأیید و تأکید دولت هم قرار گرفته است و امیدواریم با  سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور و کنترل شرایط بیماری، بتوانیم سرعت فرآیند بازگشایی مدارس را متناسب سازیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 19 مهر 1400 - 12:58:19