ابعاد حمله مکرر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی T-4 سوریه

یک شنبه 18 مهر 1400 - 14:51:27
ابعاد حمله مکرر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی T-4 سوریه

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی جمعه شب به فرودگاه نظامی «تی فور» در استان حمص سوریه حمله کرد که در این حمله 6 سرباز سوری زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اسرئیل پیش از این نیز در چند نوبت از جمله در مارس 2018 و ژانویه 2020 به این فرودگاه راهبردی سوریه حمله کرده بود. تمرکز اسرائیل بر فرودگاه T-4 حاکی از اهمیت راهبردی این فرودگاه سوری است. فرودگاه T4 در 85 کیلومتری شهر حمص و 25 کیلومتری شهر تدمر و چاه‌های گاز الشاعر در شمال عربی شهر تدمر واقع شده است. فرودگاه نظامی تی فور که نام دیگر آن فرودگاه نظامی «التیاس» است، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پایگاه‌های نظامی سوریه به شمار می‌رود که 54 آشیانه بتنی دارد. 

این فرودگاه نظامی اصلی‌ترین پایگاه  نیروهای سوری و همپیمانان آن به شمار می‌رود که نقش پشتیبانی و حمایت و تسلیح نیروهای سوری و همپیمانان را که در استان‌های دیرالزور، حومه حماه و حلب می‌جنگند، ایفا می‌کند. پیش از این در سال‌های 2014 و 2015، گروههای تروریستی در چند نوبت به این فرودگاه نظامی حمله کرده بودند و در سال های اخیر نیز رژیم صهیونیستی به این فرودگاه حمله می کند. 

موضوع مهم دیگر این است که حمله شب گذشته از سمت منطقه نظامی التنف انجام شد. منطقه التنف واقع در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن است. آمریکا این منطقه را طی سال‌های گذشته اشغال و در آنجا پایگاه‌هایی احداث کرده است. از این منطقه اشغالی، بار‌ها جنگنده های صهیونیستی، عناصر مسلح و تروریستی به ارتش و غیرنظامیان سوریه حمله کرده‌اند که با واکنش به موقع پدافند هوایی سوریه بیشتر این حملات دفع شده است. در واقع، به نظر می‌رسد از آنجایی که منطقه التنف تحت کنترل آمریکا قرار دارد، رژیم اسرائیل نیز از این فرصت برای حمله به سوریه از منطقه التنف بهره می گیرد. 

ادعای اسرائیل در خصوص دلیل حمله‌های مکرر به پایگاه تی فور این است که گروه‌های مقاومت و انبار تسلیحاتی آنها را مورد حمله قرار می‌دهد. اگرچه رژیم اسرائیل با این ادعا، این پیام را به نظام سوریه منتقل می‌کند که از حضور گروه‌های مقاومت در خاک سوریه، ناراضی است و آنرا تهدید علیه خود می‌داند، اما هدف اصلی این حمله‌ها، دلگرمی دادن به گروه‌های تروریستی باقیمانده در سوریه است. رژیم صهیونیستی با این حمله‌ها این پیام را به گروه‌های تروریستی منتقل می‌کند که همچنان به حمایت از آنها در سوریه ادامه می‌دهد. در همین راستا، رژیم صهیونیستی سوم سپتامبر گذشته نیز حمله‌های موشکی به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق انجام داد که خسارات مادی ایجاد کرد و تلفات جانی در پی نداشت.

این حمله‌ها پیوند رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی را بار دیگر ثابت کرد. در همین خصوص، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در صفحه کاربری خود در توئیتر با تاکید بر پیوند اسرائیل و تروریسم، نوشت: «بمباران سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که تروریسم رژیم صهیونیستی کل منطقه را هدف قرار داده و منطق عربده‌کشی بر رفتار این رژیم حاکم است.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 مهر 1400 - 12:55:8

پربازدیدها