قالیباف : فتنه‌انگیزی‌ قومی و مذهبی پروژه جدید دشمنان افغانستان است

یک شنبه 18 مهر 1400 - 12:52:19
قالیباف : فتنه‌انگیزی‌ قومی و مذهبی پروژه جدید دشمنان افغانستان است

تهران - الکوثر : رییس مجلس شورای اسلامی با محکومیت جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری در مسجدی در شهر قندوز، فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی را پروژه امنیتی جدید دشمنان ملت افغانستان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد باقر قالیباف روز یکشنبه در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حادثه خونین در مسجدی در شهر قندوز افغانستان گفت: متاسفانه شهادت شمار زیادی از مردم بی‌دفاع و بیگناه افغانستان در مسجد سیدآباد شهر قندوز، قلب همه مردم آزاده جهان را به درد آورد. این ضایعه اسفناک را به برادران و خواهران افغانستانی تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان شهدای این حادثه از خداوند متعال صبر و اجر مسالت دارم.

قالیباف با محکومیت جنایت بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری، گفت: مسوولان کشور افغانستان موظف به تامین امنیت یکایک مردم آن کشور هستند و باید علاوه بر مجازات عاملان و بانیان این حادثه تاسف بار، تدابیر لازم  را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: فتنه انگیزی‌های قومی و مذهبی پروژه جدید امنیتی دشمنان ملت افغانستان است که به دست گروه‌های تروریستی و با حمایت آمریکایی‌ها به انجام می‌رسد.

وی افزود: سران کشورهای اسلامی باید هوشیارانه با تکیه بر اتحاد ملل مسلمان مانع از تداوم فعالیت‌های گروه‌های تکفیری شوند و اتحاد و امنیت را در سراسر منطقه تامین کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 مهر 1400 - 12:52:10