امیرعبداللهیان : وقت خود را در مذاکرات وین تلف نخواهیم کرد

شنبه 17 مهر 1400 - 8:54:13
امیرعبداللهیان : وقت خود را در مذاکرات وین تلف نخواهیم کرد

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه به مذاکرات وین باز خواهیم گشت، گفت: وقت خود را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در نشستی مطبوعاتی در پایان سفرش به بیروت با بیان اینکه برای دولت سیزدهم ایران که دولت عملگرا و نتیجه گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات هسته ای منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود،تصریح کرد: برای ما مهم است که نشانه هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان دهنده نیت جدی آمریکایی ها برای بازگشت کامل به تعهداتشان باشد.

وزیر خارجه ایران گفت: ما رفتار آمریکایی ها را ملاک قرار می دهیم و این رفتار را اندازه گیری می کنیم و اگر رفتار آمریکایی ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهداتشان و سه کشور اروپایی باشد می توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود.

امیر عبداللهیان همچنین با بیان اینکه ایران آمادگی دارد با احترام به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب روابط دو‌کشور برای عبور لبنان از بحران اقتصادی  با دولت لبنان همکاری کند،گفت: ما آمادگی داریم در چارچوب صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک و یا هر روش دیگری دو نیروگاه برق به حجم ۲ هزار مگاوات در مدت ۱۸ ماه در لبنان ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر تداوم ارسال سوخت به لبنان افزود: ایران آمادگی دارد در تعامل تجاری با دولت لبنان در حوزه دارو، مواد غذایی و کالاهای اساسی نسبت به تامین نیازهای مردم لبنان در این بحران اقتصادی فعالانه کمک کند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ملتها و کشورهای منطقه اجازه نخواهند داد جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت های منطقه به نتیجه برسد و اجازه موفقیت به آنها داده نخواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران به نقش سازنده خودش در منطقه ادامه می دهد و گفتگوها و همکاری های منطقه ای درون منطقه را رمز مهمی برای کمک به پیشرفت منطقه می داند.  

وزیر امور خارجه در مدت حضورش در لبنان با رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداخت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 مهر 1400 - 8:54:3

دسته بندی :