حزب الله : واردات سوخت از ایران موجب شکسته شدن محاصره اقتصادی لبنان شد

دو شنبه 12 مهر 1400 - 18:42:42
حزب الله : واردات سوخت از ایران موجب شکسته شدن محاصره اقتصادی لبنان شد

تهران - الکوثر : رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد، واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران محاصره اقتصادی علیه لبنان را درهم شکست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان امروز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد: لبنان امروز با توطئه‌های آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی رو به رو است و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به آمریکا در توطئه چینی علیه لبنان کمک می‌کنند.

صفی الدین افزود: صهیونیست‌ها خود اقرار کردند که نمی‌توانند اقدامی علیه نفتکش‌های ایرانی که در مسیر لبنان بودند، انجام دهند و علت این مسأله هم آن بود که صهیونیست‌ها نمی‌خواستند حزب الله وارد معادله جنگ در دریا شود واین همان نقطه ضعف رژیم صهیونیستی و نقطه قوت حزب الله است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان همچنین اظهارداشت: صهیونیست‌ها  می‌دانند که موشک‌های حزب الله تا دورترین نقطه در اراضی اشغالی را نیز هدف قرار می‌دهند بنابراین، واضح بود که نمی‌توانستند به محموله‌ای که برای حزب الله ارسال شده بود، تعرض کنند.

لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت روبروست و جنبش حزب الله برای کمک به کاهش این بحران  اقدام به ورود سوخت  از ایران کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 12 مهر 1400 - 18:29:34