شب تاریخی کشتی ایران در نروژ ؛ طلای شیرین حسن یزدانی با انتقام از تیلور

دو شنبه 12 مهر 1400 - 9:45:49
شب تاریخی کشتی ایران در نروژ ؛ طلای شیرین حسن یزدانی با انتقام از تیلور

تهران - الکوثر : بعد از راهیابی چهار آزادکار جوان ایرانی به فینال، حسن یزدانی و امیرحسین زارع هم در دیدار پایانی برابر رقبای آمریکایی و گرجستانی خود پیروز شدند و مدال طلای مسابقات جهانی کشتی آزاد را به دست آوردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در 4 وزن دوم مسابقات جهانی کشتی آزاد که  روز یکشنبه مراحل مقدماتی اش برگزار شد، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور، 4 آزادکار جوان ایرانی اتفاق بزرگی را رقم زدند و 4 فینالیست دیگر را به کشتی ایران تحویل دادند. روز دوم مسابقات برای ایران رویایی پیش رفت و همه رقبا برابر آزادکاران ایرانی بازنده بودند.

این پایان اتفاقات خوب و خوش کشتی ایران در روز دوم نبود. حسن یزدانی توانست در فینال وزن 86 کیلوگرم بالاخره طلسم دیوید تیلور را شکسته و به سومین طلای جهانی خود دست پیدا کند. 

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک با دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا سرشاخ شد که در نهایت با نتیجه 2-6 حریف خود را شکست داد و قهرمان جهان شد.

یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد.

تیلور مرداد امسال در فینال المپیک توکیو موفق به شکست حسن یزدانی شد. وی پیش از آن هم ۲ مرتبه دیگر در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ نیز موفق به شکست حسن یزدانی شده بود.

امیرحسین زارع نیز اتفاق بزرگی را در فینال وزن 125 کیلوگرم رقم زد و با شکست گنو پتریاشویلی دومین طلای ایران را دشت کرد و طلسم 32 سال نگرفتن طلا در سنگین وزن را شکست.

امیرحسین زارع شامگاه یکشنبه برای کسب مدال طلای وزن 125 کیلوگرم به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده نقره و برنز المپیک و 3 طلای جهان از گرجستان رفت که در نهایت این مبارزه با نتیجه 9 بر 2 به سود زارع به پایان رسید.

طلای زارع دومین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی نروژ بود و او توانست بعد از 32 سال تیم ملی کشتی آزاد را در پیکارهای جهانی به مدال طلا برساند.

امیرحسین زارع برنز المپیک توکیو، طلای امیدهای جهان، نقره جوانان جهان، طلای نوجوانان جهان و  نقره بازی‌های المپیک جوانان را در کارنامه دارد.

امروز و در مبارزه‌های رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم با توماس گیلمان از آمریکا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم با ژاگیر شاکیف از روسیه، محمد نخودی در وزن 79 کیلو گرم با جردن باروز از آمریکا و کامران قاسم‌پور در وزن 92 کیلو گرم با ماگومد کوربانوف از روسیه مبارزه خواهند کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 12 مهر 1400 - 9:28:20

پربازدیدها