رئیس الحشد الشعبی:

اهل تسنن و عشایر از سازش با صهیونیست‌ها مبرا هستند

شنبه 10 مهر 1400 - 9:6:31
اهل تسنن و عشایر از سازش با صهیونیست‌ها مبرا هستند

تهران- الکوثر: رئیس سازمان الحشد الشعبی برنامه انتخاباتی ائتلاف متبوع خود را از نو ساختن ساختار ملی عراق به دنبال فتنه‌های طائفه‌ای دانست و تاکید کرد که اهل تسنن و عشایر عراق از سازش با رژیم صهیونیستی مبرا هستند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق طی نطقی انتخاباتی درباره انتخابات و نشست سازش اخیر در اربیل سخن گفت.

فالح الفیاض گفت: مرجع عالیقدر شیعه در عراق بر لزوم برگزاری شفاف و فعالانه انتخابات عراق تاکید کرد، انتخاباتی که ارزش‌های این کشور را حفظ خواهد کرد.

او تاکید کرد: آیت الله سیستانی با بیانیه خود نشان داد که این دیدگاه و تصمیم مردم عراق از طریق برگزاری انتخابات است که اهمیت دارد.

الفیاض گفت: ما باید ساختار ملی عراق را که توسط جنگ فرقه‌ای و فتنه از هم پاشیده بود، بازسازی کنیم.

الفیاض افزود: معادله وطن مستلزم ائتلاف‌های جدیدی است که بر اساس آن همه عراقی‌ها در تحقق آرمان آن شرکت کنند.

الفیاض درباره نشست سازشکارانه اخیر در اربیل نیز گفت: برخی شخصیت‌های منحرف، ایده عادی‌سازی با اسرائیل را مطرح کردند به بهانه این که این قضیه راه حل مشکلات عراق است.

او افزود: سازشکاران چگونه تصور می‌کنند که منجی کسی است که خاک و ناموس را غصب کرده است.

الفیاض گفت: اهل تسنن و عشایر عراق همگی از پروژه پست و شکست خورده عادی‌سازی منزجر و مبرا هستند.

جمعه هفته گذشته نشستی در اربیل عراق با حضور شماری از شخصیت‌های عراقی برگزار شد که در آن دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی شد؛ چیزی که با موج محکومیت مقامات و گروه‌های مختلف عراقی همراه شد و دولت منطقه کردستان عراق هم اعلام کرد از برگزاری آن مطلع نبوده و به موضع رسمی دولت عراق در خصوص آرمان فلسطین متعهد است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 10 مهر 1400 - 9:6:5