ادامه برخورد قوه قضائیه عراق با شرکت کنندگان در کنفرانس صهیونیستی اربیل

چهار شنبه 7 مهر 1400 - 16:43:40
ادامه برخورد قوه قضائیه عراق با شرکت کنندگان در کنفرانس صهیونیستی اربیل

تهران - الکوثر : قوه قضائیه عراق حکم بازداشت چند نفر دیگر از افراد شرکت کننده در کنفرانس عادی سازی روابط در اربیل را صادر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روز شنبه کنفرانسی در اربیل مرکز منطقه کردستان عراق برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار شد که واکنش‌ مقامات، جریان‌های سیاسی و دینی عراق، کشورهای عربی و اسلامی را به دنبال داشت.

 منابع آگاه عراقی  روز سه شنبه اعلام کردند، قوه قضائیه حکم بازداشت چهار نفر دیگر از افرادی را که نقش آنان در سازماندهی کنفرانس اربیل و حضور آنان در کنفرانس ثابت شده است صادر کرد تا تعداد افرادی که تاکنون حکم بازداشت آنان صادر شده به حدود ده نفر برسد .

یک منبع قضایی درعراق گفت، احکام صادر شده از دادگاه کیفری منطقه کرخ در بغداد شامل عامر مخیف الجبوری، آدم احمد، حازم بلال عطیه و علی وسام العیساوی است که به نقض قانون کشوری که در آن هرگونه تعامل با رژیم اشغالگر و یا تبلیغ برای این رژیم جرم تلقی می شود متهمند.

این منبع افزود، مشاور امنیت ملی عراق مسئول هماهنگی با اربیل است تا این متهمان به قوه قضائیه تحویل داده شوند و به اتهام تهدید علیه امنیت ملی و خدمت به رژیم اشغالگر در بغداد محاکمه شوند.

شورای عالی قضایی عراق پیش از این احکام بازداشت سه نفر دیگر از شرکت کنندگان در این کنفرانس را صادر کرده بود. دادگاه کیفری الانبار نیز حکم بازداشت علی وسام العیساوی، ریسان الحلبوسی و فرد سومی را صادر کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 مهر 1400 - 16:43:26

دسته بندی :