رای اعتماد پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی

سه شنبه 30 شهریور 1400 - 14:23:42
رای اعتماد پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی

تهران - الکوثر : پارلمان لبنان دوشنبه شب به کابینه "نجیب میقاتی" نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، کابینه "نجیب میقاتی" با کسب 85 رای موافق، توانسته است موافقت اکثریت پارلمان را به دست آورد.

در جلسه دوشنبه شب پارلمان لبنان، 100 نماینده حضور داشتند.

15 نماینده از دادن رأی اعتماد به دولت جدید لبنان خودداری کردند.

"میقاتی" 26 ژوئیه، از سوی "میشل عون" رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شده بود. لبنان از اوت سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و "حسان دیاب" به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.

بعد از انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 و استعفای "حسان دیاب" نخست وزیر وقت لبنان، "سعد الحریری"  رئیس جریان "المستقبل" لبنان مامور تشکیل کابینه  شد اما به دلیل بهانه تراشی و اختلاف با "میشل عون" رئیس جمهور این کشور بر سر تشکیل کابینه، پس از 9 ماه  به نتیجه ای نرسید و در 15 ژوئیه انصراف خود را از این مسئولیت  اعلام کرد.

کابینه جدید لبنان درحالی تشکیل شده است که مردم این کشور در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود شدید سوخت روبرو شده اند.

در روزهای اخیر حزب‌ الله لبنان در راستای کمک به کاهش فشارها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکرهای سوخت از روز پنجشنبه به سمت مناطق مختلف لبنان فرستاده شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 شهریور 1400 - 14:23:32

دسته بندی :