تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال تهران از سه شنبه

یک شنبه 28 شهریور 1400 - 11:45:26
تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال تهران از سه شنبه

تهران - الکوثر : استاندار تهران از آغاز واکسیناسیون ۱۰ روزه افراد بالای ۱۸ سال تهران از سه شنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: این آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران اعلام شده است که می‌توانیم واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم.

وی افزود: ۲۴ شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه‌ای در هفت بند به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که براساس آن مراکز تجمیعی و تیم‌های تزریق واکسن افزایش یابد و مراکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کند.
استاندار تهران تصریح کرد: باید سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال بیشتر شود و ظرف یک یا دو هفته این کار به پایان برسد.
محسنی بندپی سپس گفت: از همه فرمانداری‌ها گزارش میزان ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد و همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات را برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: از روز سه شنبه و ظرف ۱۰ روز که این اقدامات انجام خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می‌کنند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۶۸۲ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم که ثبت نام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود، همچنین شرکت‌هایی مثل ایران‌خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه ۱۰ هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 شهریور 1400 - 11:44:53