کشمکش بر سر آب

تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سد النهضه

پنج شنبه 25 شهریور 1400 - 8:59:0
تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره سد النهضه

زشورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از همه طرف‌ها خواست مذاکرات درباره سد النهضه را از سر بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از مصر ، اتیوپی و سودان خواست مذاکرات درباره سد النهضه را از سر بگیرند .

در این قطعنامه آمده است : مصر، اتیوپی و سودان باید مذاکرات را برای دستیابی به توافق الزام آور و مورد رضایت همه طرف‌ها درباره سد النهضه و آبگیری آن در دوره زمانی مشخص از سر بگیرند.
در این قطعنامه همچنین پرونده سد النهضه به اتحادیه آفریقا ارجاع داده شده است.

در همین حال  وزارت خارجه اتیوپی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت درباره سد النهضه اعلام کرد: ما هیچ ادعایی را که ممکن است بر اساس قطعنامه شورای امنیت در مورد سد النهضه مطرح شود، به رسمیت نمی‌شناسیم.
نماینده اتیوپی در سازمان ملل هم در واکنش به این قطعنامه گفت: شورای امنیت قطعنامه غیر الزام آوری را درباره سد النهضه صادر کرد. شورای امنیت با ارجاع پرونده سد النهضه به اتحادیه آفریقا موضع صحیحی اتخاذ نموده و تأیید کرد این شورا مکان مناسبی برای پرداختن به نزاع‌های آبی نیست.

اما وزیر خارجه سودان در واکنش به قطعنامه شورای امنیت درباره سد النهضه گفت: ما بار دیگر استقبال خود را از میانجی گری اتحادیه آفریقا برای کمک به دستیابی به توافق درباره سد النهضه اعلام می‌کنیم و انتظار داریم روند مذاکرات درباره سد النهضه تحت رهبری اتحادیه آفریقا در نزدیک‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود.
وی افزود: کنگو سند تنظیم شده توسط کارشناسان آفریقایی را به ما تحویل داده است که شامل نقطه اشتراک‌ها و اختلاف‌ها درباره سد النهضه است.
وزارت خارجه مصر نیز در واکنش به قطعنامه شورای امنیت اعلام کرد: این قطعنامه اتیوپی را به مشارکت جدی در مذاکرات برای دستیابی به توافق درباره سد النهضه ملزم می‌کند. قطعنامه شورای امنیت درباره سد النهضه انگیزه مهمی برای تلاش‌ها با هدف کسب موفقیت در روند آفریقایی مذاکرات درباره این سد است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


پنج شنبه 25 شهریور 1400 - 8:58:43

دسته بندی :