درخواست شورای علمای بلخ برای به رسمیت شناختن مذهب شیعه

سه شنبه 23 شهریور 1400 - 16:6:42
درخواست شورای علمای بلخ برای به رسمیت شناختن مذهب شیعه

تهران - الکوثر : رییس شورای علمای شیعه ولایت بلخ اعلام کرد، به نمایندگی از علمای شیعه از طالبان می خواهد در حکومت فراگیر ، اقوام و مذاهب را در نظر بگیرد، زیرا نادیده گرفتن و سلطه گری عاقبت خوبی ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شورای علمای شیعه ولایت بلخ در حمایت از مواضع اخیر شورای علمای شیعه افغانستان، امروز سه شنبه همایش بزرگ مردمی را با حضور تعداد کثیری از علما، بزرگان قومی، طلاب، دانشجویان و زنان در رابطه با تحولات جاری این کشور درمدرسه علمیه سلطانیه شهر مزار شریف، برگزار کرد. 

حجت الاسلام حسین علی بیانی؛ رئیس شورای علمای شیعه ولایت بلخ با استناد به سخنان حضرت علی علیه السلام(ع) گفت، ریاست خوب و عاقلانه دوام و در دل مردم جا خواهد داشت و هر حکومتی دوران و جولانی دارد و امید است که حکومت تحریک طالبان به نفع مردم باشد. 

حجت الاسلام بیانی با تاکید اینکه حکومت ها با ظلم و استبداد بقا ندارند، افزود، شیعیان نصف جمعیت ولایت بلخ را تشکیل می‌دهند و باید در تشکیل حکومت مرکزی و محلی سهم داشته باشند و حق مردم نادیده گرفته نشود تا همه بتوانند خود را در آیینه حکومت ببینند. رئیس شورای علمای شیعه ولایت بلخ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات خودسرانه طالبان بدون هماهنگی ریش سفیدان و علما در شهر مزار شریف، گفت، جستجوی خانه به خانه در شب ازسوی تحریک طالبان در بلخ، قابل قبول نیست، ما برای تامین عدالت، امنیت، نظم و دستگیری مجرمین همکار هستیم و طالبان باید از چنین اقداماتی پرهیز کند.

شرکت کنندگان این همایش بزرگ در پایان قطعنامه ای هشت ماده ای قرائت و از طالبان خواستند تا حقوق همه شهروندان را در نظر گرفته و شیعیان افغانستان را در حکومت همه شمول سهم قابل ملاحظه دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 شهریور 1400 - 16:6:20

دسته بندی :