افشای نقش «بی بی سی فارسی» در کشته شدن «فهیم دشتی» در پنجشیر + فیلم

سه شنبه 16 شهریور 1400 - 9:54:39

تهران - الکوثر : برخی منابع اعلام کردند فهیم دشتی پس از گفتگوی تلفنی با «بی بی سی فارسی» ، مورد حمله هوایی پاکستان قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بی‌بی‌سی فارسی در پخش زنده با فهیم‌دشتی، چند ثانیه تصویر را قطع کرده و شماره تماس او را بر روی صفحه نشان می‌دهد و چند دقیقه بعد پاکستان با شناسایی محل او از طریق شماره در ‎پنجشیر با پهپاد آنجا را بمباران می کند.
سایت الکوثر این خبر را تایید یا تکذیب نمی کند. 

 اسپوتنیک نیز گزارش داد ، دو منبع وابسته به جبهه مقاومت پنجشیر اعلام کردند، در حمله پهپادی پاکستان فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان به همراه ژنرال ودود، کشته شدند. به گفته این منابع، در نبرد اخیر در استان پنجشیر، نیرو‌های ویژه پاکستانی که با این استان آشنا هستند و نقشه این منطقه را دارند، به سنگر‌های نیرو‌های مقاومت از هوا هجوم آوردند.

اسپوتنیک با بیان اینکه نیرو‌های کماندو پاکستان به پنجشیر حمله کرده‌اند، افزود عملیات پنجشیر در شرایطی پیگیری می‌شود که ژنرال فیض حمید، رئیس نهاد اطلاعاتی پاکستان (آی‌اس‌آی) در کابل حضور دارد. برخی از شبکه‌های اجتماعی به نقل از ضیاء آریانژاد، نماینده سمنگان در پارلمان سابق افغانستان، خبر حمله پهپاد‌ی پاکستان به پنجشیر را تایید کردند و نوشتند، «پنجشیر با پهپاد‌های نیرو‌های هوایی پاکستان و با استفاده از بمب‌های هوشمند بمباران شده است.»

براساس اخبار منتشر شده، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان در پنجشیر که خبر کشته شدن او در توئیت‌هایی از احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود و ژنرال بسم الله محمدی، وزیر دفاع سابق افغانستان تایید شده، به همراه ژنرال ودود، از فرماندهان پنجشیری، در منطقه‌ای امن مورد حمله پهپادهای پاکستانی قرار گرفت که در این حمله هر دو نفر کشته شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 شهریور 1400 - 9:54:3

دسته بندی :