اسناد مربوط به حمله 11 سپتامبر از حالت محرمانه خارج می‌شود

شنبه 13 شهریور 1400 - 9:3:53
اسناد مربوط به حمله 11 سپتامبر از حالت محرمانه خارج می‌شود

تهران- الکوثر: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا فرمان از حالت محرمانه خارج کردن اسناد مربوط به حمله 11 سپتامبر را امضا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بایدن فرمان از حالت محرمانه خارج کردن اسناد مربوط به حمله 11 سپتامبر را امضا کرد. این دستور در مورد توصیف برخی مواد مرتبط با تروریست های 11 سپتامبر 2001 امضا شد.

در فرمان آمده است: "در آستانه بیستمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، مردم آمریکا شایسته این هستند که تصویری کاملتر از آنچه مقامات آنها در مورد این حملات می دانند داشته باشند . بسیار مهم است که دولت ایالات متحده تا آنجا که ممکن است شفاف باشد و محرمانه بودن فقط برای شرایط خاص باشد. "

بایدن به مریک گارلند، دادستان کل کشور دستور داد اسناد محرمانه حملات 11 سپتامبر 2001 را ظرف شش ماه منتشر کند.

بایدن در بیانیه‌اش که از سوی کاخ سفید منتشر شده آورده است: " "امروز من فرماني را امضا كردم كه وزارت دادگستري آمريكا و ساير آژانس هاي مربوطه را شامل می شود تا " از حالت محرمانه خارج کردن اسناد مربوط به تحقيقات FBI در مورد حوادث 11 سپتامبر" را کنترل كنند. اين فرمان از دادستان كل مي خواهد اسناد محرمانه را ظرف 6 ماه آينده منتشر كند. " 

تابعیت عربستانی اکثر عوامل حملات 11 سپتامبر و احتمال برملا شدن نقش دولت و شاهزادگان سعودی در این ماجرا موجب شده بود لابی سعودی در آمریکا برای محرمانه نگه داشتن اسناد مربوط به این حملات، تلاش زیادی انجام دهد. 

خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، ماه گذشته به جو بایدن گفته بودند که از حضور او در بیستمین مراسم یادبود قربانیان حملات استقبال نخواهد شد، مگر آنکه شواهد و مدارک دولتی را، که می‌تواند عربستان سعودی را به آن حملات مرتبط کند، به انتشار عمومی در آورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 13 شهریور 1400 - 8:56:46