امیرعبداللهیان : حضور نیروهای بیگانه کمکی به ثبات پایدار در منطقه نمی‌کند

یک شنبه 7 شهریور 1400 - 17:45:26
امیرعبداللهیان : حضور نیروهای بیگانه کمکی به ثبات پایدار در منطقه نمی‌کند

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد : حضور نیروهای بیگانه کمکی به ثبات پایدار در منطقه نمی‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  حسین امیرعبداللهیان " وزیر امور خارجه ایران امروز یکشنبه در دمشق پس از دیدار با " فیصل مقداد " وزیرامور خارجه سوریه  گفت:  رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و کشورهای مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه خواهد داشت.

امیرعبداللهیان افزود : با وزیر امور خارجه سوریه  درباره راه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور گفت و گوهای بسیار مفیدی انجام شد. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت : دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بررسی آخرین تحولات منطقه ای در این دیدار تاکید کرد: هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله  سوریه محقق می‌شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد تسهیلات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی امنیتی و سیاسی مهم می‌دانیم.

وزیر امور خارجه ایران  خاطرنشان کرد :  مشورت‌های نزدیکی در خصوص تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بعنوان یک راهکار سیاسی باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها عامل مهم ناامنی در منطقه هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را در منطقه و در سرزمین‌های تاریخی فلسطین به اسارت گرفتند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد : همکاری‌های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور ایران و سوریه از جمله موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار گرفت.

 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 شهریور 1400 - 17:43:35