پس از وقفه ای چندماهه در مذاکرات وین

واکنش اتحادیه اروپا به انتخاب وزیر خارجه جدید ایران

پنج شنبه 4 شهریور 1400 - 18:14:14
واکنش اتحادیه اروپا به انتخاب وزیر خارجه جدید ایران

تهران- الکوثر: اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب حسین امیرعبداللهیان آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید ایران اعلام کرده و خواهان احیای برجام شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به انتخاب وزیر خارجه جدید ایران گفت: ما آماده همکاری با دولت جدید ایران هستیم.وزیر خارجه جدید ایران شریکی است که ما قبلا با او تماس داشته ایم.
او در ادامه گفت: تهران خواسته بود تا روی کار آمدن دولت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جدید ایران مذاکرات وین متوقف شود که همین طور هم شد.
استانو اضافه کرد: ما منتظر احیای توافق هسته ای از طریق مذاکرات هستیم. در اوایل ماه جاری نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در وین با انتشار توئیتی از احتمال شروع مذاکرات وین در آیندهای نزدیک خبر داده بود.
او در ادامه توییت خود نوشت: «به نظر میرسد احتمال بازگشت به توافق هسته ای در حال پیوستن به واقعیت باشد. البته به طور کامل تضمین نشده است و به همین دلیل است که شرکت کنندگان باید با خلاقیت لازم موانع باقیمانده را برطرف کنند. پیش از این نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر واشنگتن در مورد رویکرد دولت جدید در ایران درباره مذاکرات هسته ای گفته بود: ما قبلاً بارها به صراحت اعلام کردهایم که بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نفع منافع ملی ماست.
او تاکید کرد: ما میدانیم که دولت جدید در ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ولی آنها باید در مورد دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکرات در وین به طور جدی تصمیم گیری کنند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


پنج شنبه 4 شهریور 1400 - 17:13:53

دسته بندی :