برگزاری مراسم تشییع پیکر علامه حکیمی در حرم رضوی

سه شنبه 2 شهریور 1400 - 13:12:14
برگزاری مراسم تشییع پیکر علامه حکیمی در حرم رضوی

تهران- الکوثر: مراسم تشییع استاد علامه محمدرضا حکیمی در حرم امام رضا (ع) برگزار و پیکر ایشان در رواق دارالحجه به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر علامه محمدرضا حکیمی از اندیشمندان برجسته حوزه دین و فرهنگ امروز دوم شهریورماه با رعایت موازین بهداشتی پیشگیرانه در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد انجام شد.

نماز میت بر پیکر علامه مرحوم در این مراسم با حضور اعضای خانواده حکیمی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم و مشهد، مسوولان خراسان رضوی و جمعی از علاقه‌مندان، توسط آیت‌الله سیدان اقامه شد. 

پیکر مرحوم علامه حکیمی پس از تشییع و نماز میت، در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی همجوار با قبر برادر مرحومش به خاک سپرده شد. 

محمدرضا حکیمی فقیه، مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده نامدار حوزه دین و فرهنگ؛ مجاهدی نستوه بود که عمر پربرکتش را در مسیر دفاع از تعالیم مکتب وحی و پیامبر گرامی اسلام صرف تبیین علمی مفهوم عدالتخواهی و تلاش عالمانه برای ستم‌زدایی از جامعه بشری سپری شد.

این اندیشمند دینی و نویسنده که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود و همچنان دچار ضعف جسمی شدیدی بود، حدود ساعت ۱۰ شب روز یکشنبه، ۳۱ مردادماه درگذشت.

الحیاة ، خورشید مغرب ، عقل سرخ ، عاشورا ؛ مظلومیتی مضاعف ، شیخ آقا بزرگ تهرانی ، تفسیر آفتاب و فریاد روز‌ها از مهم‌ترین آثار این اندیشمند ایرانی است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 2 شهریور 1400 - 12:59:22