الاخبار: آمریکایی‌ها دو سیلی از حزب الله لبنان خوردند

سه شنبه 2 شهریور 1400 - 10:21:22
الاخبار: آمریکایی‌ها دو سیلی از حزب الله لبنان خوردند

تهران- الکوثر: اقدام مقاومت لبنان به وارد کردن سوخت از ایران، سفارت آمریکا در بیروت را به چالش کشیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی تاکید کرد این که سفیر آمریکا در بیروت به کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که واشنگتن انتقال برق از اردن و سوریه به لبنان را می‌پذیرد، تصادفی نیست زیرا این کار پس از آن صورت گرفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، کشتی حامل سوخت از ایران برای شکستن محاصره ملت لبنان، حرکت کرد. در پی آن، آمریکایی‌ها فهمیدند که در تنگنا قرار گرفته اند و در محاسبات خودشان اشتباه کرده اند.

الاخبار تاکید کرد، مقامات آمریکایی از جمله سفیر این کشور در بیروت از زمان اعلام این خبر، به گروه‌های سیاسی نزدیک به خودشان در لبنان و نیز گروه‌های سیاسی بی طرف متوسل شده اند تا گزینه‌های مختلف برای کارشکنی در رسیدن سوخت این کشتی به لبنان در صورت رسیدن آن به سواحل این کشور را بررسی کنند. گروه‌های نزدیک به واشنگتن، ناامید شده اند، زیرا این تحرکات را نشانه آن می‌دانند که تصمیمی برای حمله به کشتی یا جلوگیری از ادامه حرکت آن در دریای سرخ یا کانال سوئز، وجود ندارد که نشانه سردرگمی آمریکا در برابر این تحولات است.

نویسنده الاخبار افزود: آمریکایی‌ها دو سیلی خوردند. یکی اینکه حزب الله ثابت کرد قدرت بازدارندگی و حفاظت از لبنان را دارد و می‌تواند محاصره را بشکند. دوم اینکه، حزب الله آمریکایی‌ها را وادار کرد تا خودشان محاصره را نه فقط علیه لبنان، بلکه محاصره سوریه را هر چند به صورت جزئی، بشکنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 2 شهریور 1400 - 9:29:15