چگونه بر شیوه‌نامه‌ها در عزاداری‌ها نظارت می‌شود؟

یک شنبه 24 مرداد 1400 - 18:28:51
چگونه بر شیوه‌نامه‌ها در عزاداری‌ها نظارت می‌شود؟

تهران- الکوثر:  قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری مراسم عزاداری حسینی تاکید کرد و گفت: از آغاز محرم تا کنون ۱۰ هزار هیئت شیوه نامه ابلاغی را به صورت کامل اجرا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،حجت الاسلام روح الله حریزاوی افزود: حرکت دسته های عزاداری حتی به صورت محلی و با فاصله اجتماعی در طول ماه محرم و صفر ممنوع است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: همچنین برگزاری مراسم های عزاداری در فضای مسقف ممنوع اعلام شده و باید همه مراسم در فضای باز برگزار شود.

آقای حریزاوی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم حدود سه هزار ناظر، مراسم های عزاداری در 12 هزار نقطه کشور را به صورت محسوس و نامحسوس رصد می کنند، خاطرنشان کرد: در کنار بازرسی ناظران سازمان تبلیغات اسلامی، از آغاز محرم تا کنون هزار و 563 گزارش مردمی ثبت شده که از این تعداد 1050 گزارش قابل رسیدگی شناخته شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از مجموع گزارش های قابل رسیدگی، 600 مورد با تذکر شفاهی برطرف شد و  بقیه در حال بررسی است.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: حدود 2 هزار هیئت که در رعایت دستوالعمل های بهداشتی کم کاری داشتند تذکر کتبی دریافت کرده اند و به 310 هیئت هم تذکر جدی داده شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: 17 مورد از هیئت هایی که به دستوالعمل های بهداشتی توجه نداشتند به مراجع انتظامی معرفی شدند.

وی با اشاره به فعالیت 40 هزار هیئت دارای مجوز و 85 هزار مسجد در مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر، پیش بینی کرد:  همچون سال گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم بیش از 90 درصد باشد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید

 


یک شنبه 24 مرداد 1400 - 9:25:27