رئیسی : خرید ۳۰ میلیون دز واکسن قطعی شده است

شنبه 23 مرداد 1400 - 16:43:21
رئیسی : خرید ۳۰ میلیون دز واکسن قطعی شده است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد خرید ۳۰ میلیون دز واکسن قطعی شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران  روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه برای کنترل و توقف شیوع کرونا حتما باید یک عزم و اجماع ملی ایجاد شود، گفت: همه بخش‌های دولتی و غیردولتی، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه آحاد مردم باید برای کنترل وضعیت شیوع این ویروس خطرناک، هماهنگ و هم‌صدا باشند.

رئیس جمهوری ایران  افزود: برای ایجاد این هم‌صدایی و هماهنگی باید با تبیین وتشریح ابعاد مختلف این معضل هم در ایران و هم در دیگر کشورها، مردم را برای مقابله همه‌جانبه و قاطع با کرونا آماده کرد.

رئیسی اقدام ضروری و مهم بعدی را تسریع در روند واکسیناسیون عنوان کرد  و ضمن اعلام خبر قطعی شدن واردات ۳۰ میلیون دز واکسن، گفت: نظر کارشناسان بر این است که برای کنترل وضعیت نامطلوب شیوع کرونا در کشور، باید ۶۰ میلیون دز دیگر، واکسن تامین شود.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه بسنده کردن به تدوین و اعلام پروتکل‌های بهداشتی به تنهایی کافی نیست، گفت: باید برای لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، الزاماتی تدوین و اجرا شود چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی جزو حقوق اجتماعی عامه مردم است و اگر کسی این دستورات را رعایت نکند و باعث بیماری مردم شود، به حقوق آنها تعدی کرده است.

رئیسی همچنین بر لزوم مراقبت شدیدتر از ترددهای مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: آنچه تاکنون در این زمینه انجام شده لازم، اما ناکافی بوده و باید بر رعایت ضوابط بهداشتی در ترددهای مجاز نیز نظارت دقیق و موثر انجام شود.

رئیس جمهوری ایران  تقویت و افزایش اختیارات روسای ستادهای استانی مقابله با کرونا را از دیگر تصمیمات جلسه امروز برشمرد و گفت: مقرر شد اختیارات استانداران به عنوان روسای ستادهای استانی متناسب با الزامات مهار شیوع بیماری در استان‌های مختلف افزایش یابد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 23 مرداد 1400 - 16:42:48