درخواست طالبان از آمریکا

پنج شنبه 14 مرداد 1400 - 17:13:42
درخواست طالبان از آمریکا

تهران- الکوثر:  طالبان به اقدام آمریکا برای صدور ویزای پناهندگی برای شهروندان افغان واکنش نشان داد و چنین اقدامی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه طالبان افغانستان در وبگاه خبری خود موسوم به امارت اسلامی با انتشار بیانیه ای به اقدام آمریکا مبنی بر صدور ویزای پناهندگی برای شهروندان افغان واکنش نشان داد.

طالبان با انتشار بیانیه‌ای معافیت روادید برای افغان‌هایی که به عنوان مترجم یا در حوزه‌های دیگر در جریان اشغال افغانستان به آنها کمک کرده‌اند، را محکوم کرد و این اقدام را مداخله آشکار آمریکا در افغانستان عنوان کرد.

به گفته طالبان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ تهدیدی متوجه مترجمان این کشور نخواهد بود.

طالبان همچنین در این بیانیه از سایر کشورها و آمریکا خواسته است که مواضع مداخله جویانه در ارتباط با افغانستان اتخاذ نکنند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه برنامه جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن به هزاران افغان، فرصت اسکان به عنوان پناهنده در ایالات متحده داده خواهد شد.

اما افغان‌های مشمول این برنامه باید خود را به یک کشور ثالث برسانند و در آنجا ۱۲ تا ۱۴ ماه منتظر بمانند تا به درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

«برنامه اولویت دوم» وزارت خارجه آمریکا شامل افغان‌هایی است که واجد شرایط دریافت ویزای ویژه مهاجرت، موسوم به «اس‌آی‌وی» (SIV) از واشنگتن نیستند. ویزای اس‌آی‌وی، مترجمان و سایر افرادی که برای دولت آمریکا کار کرده‌اند و همچنین خانواده‌های آنها را شامل می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 14 مرداد 1400 - 17:12:53

دسته بندی :