اقدامات تنبیهی دولت آمریکا برای کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند

جمعه 8 مرداد 1400 - 18:52:39
اقدامات تنبیهی دولت آمریکا برای کارمندانی که واکسن کرونا نمی زنند

تهران - الکوثر : رئیس جمهور آمریکا به دو میلیون کارمند دولت دستور داد یا واکسن بزنند یا با تست اجباری و محدودیت ها مواجه می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دولت آمریکا با افزایش موارد ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می کند و این در حالیست که حدود نیمی از جمعیت این کشور از واکسن زدن امتناع می کنند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دو میلیون کارمند دولت اعلام کرد در صورتی که واکسن نزنند با تست اجباری کرونا و محدودیت هایی مواجه می شوند. وی همزمان از مشوق هایی از جمله پاداش های مالی را برای واکسن خبر داد.
موارد ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته، در همه ایالت های آمریکا به جز یک ایالت، در حال افزایش بوده است. بیشتر این روند افزایشی ناشی از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا بوده است. تا به حال حدود 50 درصد جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند و در حال حاضر 90 میلیون آمریکایی در شرایط دریافت واکسن هستند اما تا کنون تصمیم گرفته اند از دریافت آن خودداری کنند.
رئیس جمهور بایدن امروز از این روند ابراز نارضایی کرد و گفت این مسئله ای سیاسی نیست و همزمان اطلاعات گمراه کننده موجود در رسانه های اجتماعی را عامل بی میلی افراد به استفاده از واکسن دانست. همانطور که شما اشاره کردید او به الزامات تازه ای برای کارمندان فدرال اشاره کرد، اینکه یا واکسن بزنند یا با تست های اجباری و منظم کرونا مواجه خواهند شد. او همچنین از مشوق های مالی در این کار برای نواحی که میزان واکسن زدن مردم پایین است، صحبت کرد. بخشی از صحبت های او را بشنویم:
بایدن: امروز من از همه ایالت ها و دولت های محلی می خواهم از منابع مالی خود از جمله منابع طرح نجات آمریکایی استفاده کنند تا به هر کس که کاملا واکسینه شود، یکصد دلار بدهند. من می دانم که پرداخت وجه به افرادی که واکسن می زنند ممکن برای افرادی که قبلا واکسن زده اند، ناعادلانه به نظر برسد اما این یک معامله است. اگر این مشوق این ویروس را نابود کند، من اعتقاد دارم ما باید از این مشوق ها استفاده کنیم.
خبرنگار: رئیس جمهور بایدن همچنین گفت از وزارت دفاع آمریکا می خواهد واکسن کرونا را جز واکسن هایی قرار دهد که برای اعضای ارتش الزامی است. به این شکل حدود نیم میلیون نفر به شکل خودکار واکسینه می شوند.
او همچنین از حمایت مجدد از واحدهای تجاری کوچک و متوسطی صحبت کرد که به کارمندان خود مرخصی با حقوق می دهند تا به مراکز واکسن زدن مراجعه داشته باشند.



آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


جمعه 8 مرداد 1400 - 17:56:10

دسته بندی :